Kiedy nagrania kociej zrzędy pojawiły się w 2012 roku w internecie, zaczęła się oszałamiająca kariera kotki, najpierw w wiralach, wkrótce w postaci memów i nawet własnej marki i programów telewizyjnych. Jej właścicielka już w pierwszym okresie sławy kocicy rozstała się z pracą kelnerki, aby zarządzać filmikami, profilem na Facebooku, stroną na Instagramie i chodliwą marką.
Grumpy była mieszańcem, o urodzie syjamsko-perskiej. Naprawdę na imię miała Tardar Sauce, czyli... Sos Tatarski. Wyraz pyszczka był spowodowany kocią karłowacizną i przodozgryzem. W 2018 roku jej właściciele dostali odszkodowanie w wysokości 710 tys. dolarów w wyniku wygranego procesu o prawa autorskie z amerykańską firmą, która uzyskała pozwolenie na lansowanie mrożonego napoju "Grumppuccino" z wizerunkiem Grumpy, ale sprzedawała z nim także inne produkty.
Według CNN Grumpy na Instagramie śledziły ponad 2,4 mln sympatyków, na Twitterze - 1,5 mln, a na Facebooku - 8,5 mln. W początkach swojej zawrotnej kariery Grumpy wystąpiła też w programie "The Wall Street Journal" umieszczonym na kanale tego dziennika na YouTube.