Jeremy Clarkson, prezenter kultowego w środowiskach samochodziarzy - także nad Wisłą - programu Top Gear, nie zaskarbi sobie najnowszym pomysłem sympatii Polaków. W nadawanym przez telewizję BBC 2 programie sparodiował inwazję Niemiec na Polskę w 1939 roku.
Ekipa Clarksona stworzyła własną wersję reklamy Volkswagena Scirocco TDI. Zmontowany w formie telewizyjnych wiadomości film zawiera współcześnie nakręcone sceny exodusu praktycznie bezbronnych Polaków przed domniemanym niemieckim natarciem.
>>>Zobacz kontrowersyjną reklamę z "Top Gear"
Film, na którym cała Polska rzuca się do ucieczki, zobaczyło około 6-7 mln. widzów. Na koniec spotu pojawił się napis: "Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank". (Volkswagen Scirocco TDI. Z Berlina do Warszawy na jednym baku - red).
>>>Datą urodzin Hitlera uczą nas niemieckiego
Ale użyte w tej frazie słowo "tank" może oznaczać zarówno to, że cacko Volkswagena potrafi przejechać trasę między dwoma stolicami odwiedzając stację benzynową zaledwie raz, jak i to, że do zdobycia Polski w 1939 roku wystarczył jeden...czołg ("tank" oznacza również tę wojskową maszynę - red.).
>>>Niemcy troszczą się o dąb Hitlera w Polsce
Projekcja kontrowersyjnego dzieła ekipy Top Gear wywołała lawinę protestów. Ich pełna liczba ma zostać podana w środę. Ale niezrażone wizerunkową wpadką BBC utrzymuje, że skarg było niewiele.