Gigantyczne odszkodowanie od Starbucksa. 50 mln dolarów dla poparzonego
Do zdarzenia doszło 8 lutego 2020 roku, kiedy Michael Garcia odbierał zamówienie w okienku dla zmotoryzowanych. Mężczyzna odbierał trzy gorące napoje, gdy jeden z nich rozlał się na jego nogi. Mieszkanie Kalifornii doznał ciężkich obrażeń ciała: poparzenia, oszpecenia oraz uszkodzenia nerwów narządów płciowych.
Garcia domagał się odszkodowania, uzasadniając, że doszło do zaniedbania, które miało polegać na nieprawidłowym umieszczeniu kubka na podstawce do napojów na wynos. Sąd w Los Angeles przyznał mężczyźnie 50 mln dolarów odszkodowania, stwierdzając, że wina leży po stronie firmy, która nie zapewniła klientowi bezpieczeństwa.
Starbucks zapowiada apelację
Starbucks nie zgadza się z wyrokiem sądu w Los Angeles. Zapowiada apelację. Firma uważa, że wysokość odszkodowania jest nieadekwatna. Wcześniej poszkodowanemu - w ramach ugody - proponowano najpierw 3 mln dolarów, a następnie 30 mln dolarów. Obie propozycje zostały odrzucone. Rzecznik prasowy firmy podkreślił, że Starbucks dba o najwyższe standardy bezpieczeństwa obsługi klientów.