Według analiz instytutu badawczego Ipsos, najlepiej ma młodzież w wieku od 11 do 18 lat - im kieszonkowe daje aż 90 procent rodziców. Także tym starszym płacimy najwięcej - miesięcznie po 80 złotych. Młodsi mają do dyspozycji 40 złotych, a najmłodsi - poniżej 10 lat - 30 złotych.

Reklama

Co szósty Polak nagradza swoje pociechy za dobre stopnie w szkole, a 7 procent - za prace wykonywane w domu.

Dzieciaki wydają najchętniej na słodycze, jedzenie i napoje. Popularne są też karty do telefonów, kosmetyki i ubrania. Mniej niż połowa oszczędza.

Za to chętnie dzieci "pomagają" wydawać pieniądze rodzicom. Towarzyszą im podczas zakupów - w jednej trzeciej przypadków nawet kilka razy w tygodniu. I to one decydują, jaki jogurt, serek, napój czy płatki śniadaniowe trafią do koszyka.

Reklama

A im starsze dziecko, tym jego znaczenie przy wyborze produktów wzrasta. Rodzice właściwie już nie kupują telefonów komórkowych, telewizorów czy oprogramowania bez konsultacji ze swoimi dziećmi.

Doskonale wiedzą o tym reklamodawcy, którzy coraz częściej atakują swoimi ofertami właśnie najmłodszych.