Telewizja została zdetronizowana. Internet wygrał z nią bezapelacyjnie prawie we wszystkich kategoriach. Ponad połowa badanych (52,2 proc.) częściej wskazuje internet niż telewizję (29,2%) jako medium, z którego korzystają szukając rozrywki.

Reklama

>>> Bijemy rekordy w piractwie interenetowym

To w sieci, a nie np. na MTV, czy też innym z licznych kanałów muzycznych, oglądamy klipy i słuchamy muzyki. Swoich ulubionych wykonawców szuka tam bowiem 41,9 proc. badanych. Dla porównania po pilota od telewizora sięga co trzeci pytany Polak.

Internet jest także częściej wybieranym medium jako źródło bieżących informacji z kraju i ze świata. W grupie wszystkich badanych prawie 52 proc. wskazało właśnie internet. Tylko co 17-ta osoba spośród badanych wskazuje prasę.

>>> Amazon ułatwi czytanie książek online

Reklama

Sieć króluje także gdy szukamy przpeisów kulinarnych, prognoz pogody, informacji o naszym hobby, czy też porad dotyczących dbania o zdrowię i urodę.

Internet dał się wyprzedzić telewizji tylko na jednym polu użytkowania. Nadal to medium jest królem filmów i seriali. Różnica na korzyść telewizji jest znacząca (74,8 proc. vs 14,5 proc. osób korzystających w tym celu z internetu). Ale i w tym przypadku zmiany są tylko kwestią czasu. Już niemal co 7 osoba deklaruje, iż częściej ogląda filmy i seriale przez internet niż w telewizji.