i Jak poinformował płk Wiesław Grzegorzewski, wojskowi podają trzy powody rezygnacji. Pierwszy to plotki o rzekomych pracach nad zmianami w systemie emerytalnym. Drugi powód to rozbieżności - z jednej strony MON informuje o braku prac w tym zakresie, z drugiej pojawiają się doniesienia o międzyresortowym zespole ds. emerytur mundurowych. Trzeci powód to brak szczegółowych informacji o przyszłości "specpułku", m.in. co do sprzętu i struktury.

Reklama

"Uczestnikom spotkania z kadrą jednostki przedstawiono szerokie wyjaśnienia w każdej z tych dziedzin" - zapewnił Grzegorzewski

Pogłoski o ewentualnych zmianach, które uszczupliłyby świadczenia pilotów, krążyły w środowisku wojskowych od dłuższego czasu. Pojawiały się m.in. na wojskowych forach internetowych. W ostatnim czasie doniesienia na ten temat pojawiły się także w ogólnopolskich mediach. Resort obrony wielokrotnie je dementował.

"W MON ani poza nim nie toczą się żadne prace dotyczące zmiany zasad i wysokości odpraw oraz wynagrodzeń przysługujących po zakończeniu służby wojskowej" - deklarował kilkanaście dni temu szef MON Bogdan Klich. "Określam te doniesienia jako próbę zasiania niepokoju w Siłach Zbrojnych" - mówił.

Reklama

Jak poinformował ppłk Robert Kupracz, na środę zaplanowano spotkanie z kadrą 36. SPLT w celu wyjaśnienia powodów odejść i rozwiania wątpliwości dotyczących rzekomych zmian w systemie emerytalnym.

Informację o złożeniu wypowiedzeń przez pilotów z 36. SPLT jako pierwsza podała TVN24.

36. SPLT odpowiada m.in. za transport najważniejszych osób w państwie, służy w nim ok. 60 pilotów.