Warszawa ma trzy strony w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie. Za obsługę wszystkich, tylko w tym roku, stolica zapłaciła 500 tysięcy złotych - informuje RMF FM. Najwięcej kosztowały kampanie reklamowe na Facebooku - 300 tysięcy złotych.

Reklama

Radni opozycji są zbulwersowani tak wysokimi kosztami. Ta kwota jest bardzo duża w porównaniu do efektów wynikających z promocji miasta na Facebooku - mówi Jarosław Krajewski z PiS. Najpopularniejszy profil Warszawy ma 44 tysiące kliknięć "Lubię to". Wynik nie zachwyca.

Ratusz tłumaczy się mistrzostwami Europy w piłce nożnej. Agnieszka Kłąb z biura prasowego: Koszty, jakie ponieśliśmy, były głównie związane z Euro 2012.

Za samo prowadzenie profilu prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz zapłacono osobie z zewnątrz 20 tysięcy złotych. I to licząc tylko od kwietnia - podje RMF FM. Agnieszka Kłąb: Musielibyśmy zatrudnić kolejnego urzędnika, a tego nie chcieliśmy robić.

Problem jednak w tym, że według eksperta od działań na Facebooku, profil pani prezydent jest bardzo słabo prowadzony. Ta strona działa źle, nie waham się tego powiedzieć. Za mało jest publikacji i te publikacje są nieregularne - ocenia Jan Zając z Uniwersytetu Warszawskiego.