"Karol Wojtyła. Twój kandydat w codziennych wyborach" - przekonuje na billboardach inicjator akcji, Centrum Myśli Jana Pawła II, instytucja samorządowa, która upowszechniania nauczania papieża. Część katolików uważa jednak za niesmaczne łączenie kampanii przed wyborami prezydenckimi i promocji nauczania papieża.
- W wyszukanej formie chcemy każdemu człowiekowi i w każdych okolicznościach postawić za wzór Jana Pawła II - mówi IAR Tomasz Kempski, rzecznik prasowy Centrum Myśli JP II.
- Pomysł z kampania wyborczą to tani chwyt, który nic nie mówi o przesłaniu Jana Pawła II osobom spoza Kościoła - uważa z kolei Radek Molenda, dziennikarz katolicki z tygodnika "Idziemy". Publicysta pyta: - Gdzie w tej akcji jest mowa o przesłaniu papieża? I sam daje odpowiedź: Na razie jej nie ma.
Jego zdaniem, tak prowadzona kampania tym, którzy nie znają papieża, nic nie da.
Sama akcja jest prowadzona w internecie na jednym z portali społecznościowych. Tam ma być prezentowane papieskie nauczanie - obiecuje Centrum JP II. Będzie się koncentrowało wokół idei solidarności.