Skróci się też czas przejazdu na niektórych odcinkach. Chodzi między innymi o trasy Kraków - Rzeszów oraz Warszawa - Łódź. Remont tej ostatniej trwał kilka lat. Prace były dużym utrudnieniem dla podróżnych.

Reklama

Piotr Kozłowski z Kolei Mazowieckich przypomina jednak, że zarządca infrastruktury planuje remont torów, z których korzystają pociągi podmiejskie. Prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku, a być może już wcześniej pasażerowie znów będzie się musieli liczyć z utrudnieniami.

Największy dalekobieżny przewoźnik PKP Intercity chciał wprowadzić na tory w nowym rozkładzie jazdy 40 nowych pociągów, jednak wyjedzie tylko połowa. Jak mówi Marta Ziemska z biura prasowego spółki, jeden z producentów nie zdążył dostarczyć składów na czas. Skróci się jednak czas podróży na niektórych trasach. Przewoźnik chwali się też, że pociąg Pendolino dojedzie między innymi do Gliwic, Tychów, Bielska Białej, Zabrza i Rzeszowa.

Nowy rozkład jazdy wprowadzają wszyscy przewoźnicy. Największy z nich, Przewozy Regionalne, przejmie kilka tras od prywatnego przewoźnika w województwie kujawsko - pomorskim. Jednak, jak przyznaje Michał Stilger z biura prasowego spółki, ogólna liczba połączeń obsługiwanych przez Przewozy Regionalne zmniejszy się w nowym rozkładzie. Na część tras wyjadą przewoźnicy zarządzani przez lokalne samorządy, co wyeliminuje z tego rynku Przewozy Regionalne.

Do pierwszej korekty zimowego rozkładu jazdy na kolei dojdzie pod koniec marca. Szczegóły rozkładu dostępne są na stronach internetowych przewoźników.