Spółka odniosła się w ten sposób do - jak wskazano w informacji - nieprawdziwych doniesień medialnych jakoby "przepłaciła" za worki, które w tej jakości "można było kupić taniej". Zaznaczono, że każdy zakup realizowany przez Pocztę poprzedzony jest gruntownym badaniem rynku, a towarzyszy temu sprawdzanie próbek oferowanych towarów pod kątem m.in. ich jakości i użyteczności. "Cena jest zatem ważnym, ale nie jedynym kryterium zakupowym" - podkreślono.
Napisano, że kupując worki spółce zależało na pozyskaniu produktu, który będzie zaprojektowany i wykonany z bardzo trwałego materiału stosowanego m.in. w sektorze wojskowym, aby zapewnić bezpieczeństwo transportu przesyłek. Istotne - według spółki - były takie elementy, jak "wzmocnione szwy zabezpieczające przed rozerwaniem oraz specjalny ściągacz pozwalający zabezpieczyć przesyłki. Nie bez znaczenia były także względy estetyczne, tak aby worek nie uchybiał powadze procesu wyborczego, w trakcie którego miał zostać wykorzystany" - napisano.
Wskazano, że żaden z dostępnych na rynku produktów, nie spełniał wymagań określonych przez spółkę, natomiast niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa transportu w ramach procesów logistycznych podczas wyborów. "W trakcie przeprowadzonych prób na dostępnych w sprzedaży workach, dochodziło do przerwania ich struktury lub też nie dało się ich w sposób szybki i łatwy zabezpieczyć w procesie transportu" - napisano.
"Nie możemy pozwolić sobie w Poczcie Polskiej, jako spółce Skarbu Państwa, która skrupulatnie rozlicza każdą złotówkę w ramach obowiązującego prawa i podlega licznym kontrolom, by kupować towary niskiej jakości. Nieuprawnione jest porównywanie zakupionych przez Pocztę worków z innymi podobnymi wyrobami stosując jedynie kryterium ceny" – mówi cytowana w komunikacie rzecznik prasowy spółki Justyna Siwek. Zaznacza, że transport różnego typu przesyłek pocztowych ma określone, specyficzne wymagania i podlega innym standardom, niż w instytucjach, do których bezzasadnie porównywana jest Poczta Polska.
Podkreślono, że przy wyborze brano też doświadczenie producenta, dające gwarancję dostarczenia odpowiedniego produktu o wysokiej jakości. "Poczta Polska wystąpiła z zapytaniem do kilku firm, ale tylko jedna spełniała kryteria dostarczenia odpowiednich towarów w wyznaczonym czasie" - czytamy. Jak napisano, z uwagi na fakt, że Poczta Polska jest zobowiązana do przestrzegania tajemnic prawnie chronionych - w tym tajemnicy handlowej - Spółka nie może ujawnić nazwy producenta, z którym nawiązała współpracę. "Poczta pragnie jednak potwierdzić, że worki zostały zakupione w polskiej firmie i uszyte w Polsce, a ich zakup został poprzedzony negocjacjami cenowymi" - napisano.