Reklama
Warszawa
Reklama

Marzyciel na niebie. Wejdź do dreamlinera. ZDJĘCIA

14 listopada 2012, 14:40
Jeden z najnowocześniejszych samolotów świata ma już jutro wylądować na lotnisku Chopina w Warszawie. Maszyna trafia w ręce LOT-u z ponaddwuletnim opóźnieniem. LOT to pierwsze europejskie linie lotnicze, które dostają "liniowiec marzeń".
Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Powiązane

Reklama
Reklama

Komentarze(14)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • oto Pub.
    2012-11-14 18:38:03
    Rodzina P. Gosiewskiego znów wygrała z Tuskiem
    Donald Tusk bezprawnie zataił informacje na temat działań rządu w sprawie sprowadzenia do Polski wraku Tu-154M. Stwierdził to Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, przyznając rację Beacie Gosiewskiej. Jednocześnie odrzucił wniosek KPRM, który żądał umorzenia sprawy.

    „Nie ulega wątpliwości, że Prezes Rady Ministrów jest podmiotem zobowiązanym na gruncie ustawy do udzielenia informacji, mającej walor informacji publicznej, będącej w jego posiadaniu. (…) Żądane przez skarżącą informacje stanowią informację publiczną” – stwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

    Skarżącą była Beata Gosiewska, wdowa po wicepremierze śp. Przemysławie Gosiewskim, który zginął w katastrofie smoleńskiej. Razem z bliskimi innych ofiar katastrofy, m.in. z Jarosławem Kaczyńskim, Dariuszem Fedorowiczem, Bartoszem Fetlińskim i Jackiem Światem 20 kwietnia 2012 r. zwróciła się do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, prosząc o udostępnienie wszelkich zgromadzonych dotychczas informacji na temat działań rządu w sprawie sprowadzenia do Polski wraku polskiego rządowego samolotu oraz jego czarnych skrzynek. Bezskutecznie. Sprawa trafiła do sądu.

    KPRM broniąc się, zapewniał, że udzielił już odpowiedzi i chciał zamknąć sprawę, wnioskując o jej umorzenie. – Brak jest podstaw do umorzenia. (…) Prezes Rady Ministrów twierdzi, że udzielił informacji 3 sierpnia 2011 r. Uszło jego uwadze, że wniosek o udzielenie informacji został złożony przez skarżącą 20 kwietnia 2012 r., a zatem żądana informacja nie mogła być złożona blisko rok wcześniej – stwierdziła sędzia Ewa Pisula-Dąbrowska.

    W uzasadnieniu wyroku zmuszającego premiera do udzielenia Gosiewskiej żądanych informacji podkreśliła ich wagę. – Dotyczą one bowiem sfery stosunków zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej w relacji z Federacją Rosyjską, w tym wypadku związanych z ustaleniem zwłoki w zwróceniu przez stronę rosyjską polskiego rządowego samolotu Tu-154M nr 101 – orzekła sędzia.

    – Wojewódzki Sąd Administracyjny słusznie zauważył, że wniosek o umorzenie nie zasługuje na uwzględnienie, ponieważ pismo z 3 sierpnia 2011 r. dotyczyło zupełnie innej sprawy – komentuje mec. Rafał Rogalski, pełnomocnik Beaty Gosiewskiej. Jak jednak dodaje: – Zważywszy na dotychczasowe doświadczenia, spodziewamy się również, że Prezes Rady Ministrów złoży od tego wyroku skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

    To bowiem nie jest pierwszy wyrok WSA, w którym premier przegrał z Gosiewską. W lutym br. sąd uznał, że bezprawnie utajnia informacje na temat tego, na jakiej podstawie, kto i kiedy podjął decyzję o badaniu katastrofy na podstawie konwencji chicagowskiej.

    – Pytaliśmy premiera, kto podjął decyzję o zastosowaniu konwencji chicagowskiej, ale on śmiał się nam w twarz, udzielając odpowiedzi wymijających – wspomina Beata Gosiewska.

    Donald Tusk za 40 tys. zł wynajął jednak wówczas prywatną kancelarię, która złożyła kasację od tego wyroku. – Ze względu na bezprecedensowy charakter sprawy niezbędna była specjalizacja w wąskim zakresie prawa, którą posiada Kancelaria prof. Wierzbowskiego – wyjaśniło nam wówczas biuro prasowe premiera.

    Nie wiadomo, jakie natomiast jest w tym wypadku stanowisko KPRM i czy teraz również wynajmie przeciwko Gosiewskiej prywatną kancelarię. Do momentu zamknięcia wydania nie uzyskaliśmy odpowiedzi na pytania w tej sprawie.
    0
  • pilot
    2012-11-14 16:42:13
    piekny samolot i te schodki?- zenujaca siermieznosc polska
    0
  • ~~
    2012-11-14 14:52:14
    Takie Indie odmówiły przyjęcia tego marzenia, póki im stany nie wypłacą 800 mln dolarów kary.
    0
  • stary
    2012-11-14 14:49:01
    Strona Altair prawdę ci powie ile lat jest opóźniony i inne kulisy marzeń.
    0
  • MAM PYTANIE WIEC PYTAM
    2012-11-14 15:29:34
    A CZY NAPISY NA TYCH EKRANACH SA PO POLSKU ZEBY NASZE POLIOTY KUMALY? A CZY BEZPIECZNIKI SA WEWNATRZ SAMOLOTU CZY NA ZEWNATRZ? BO JAK JAKIS BEZPIECZNIK WYWALI TO CO PILOT MA W LOCIE NA SKRZYDLO WYCHODZIC? A CZY W TEJ KUCHNI DA SIE PIEROGI I GROCHOWKE UGOTOWAC? BO JAK LOT MA FUNCJONOWAB BEZ PIEROGOW I GROCHOWKI? A CZY TE SAMOLOTY KUPIONE ZA GOTOWKE CZY NA RATY? BO JAK RAT SIE NIE BEDZIE PLACIC TO KOMORNIK MOZE SILNIKI ZAJAC I WTEDY NA PEDALY TRZEBA LECIEC. A CZY WRONA TEZ POLECI NA TYM SAMOLOCIE?
    0
  • hum-bak
    2012-11-14 16:20:30
    ..zeby tylko bezpiecznikow nie wyłaczyli ,jak nasz ,,bohater" Wrona-kapitan..niech uczą się latac tym ,,szybowcem"..:-)jaja jak berety...
    0
  • boeing
    2012-11-14 17:15:56
    Czy to się nie tłumaczy jako "senna kreskę"?
    0
  • JOZEF BAK
    2012-11-14 17:21:09
    czym oni tak sie POdniecaja somolotu kto nie widzial w 21 wieku lepiej niech patrza na rudego jak caluje swoja ciotke
    0
  • Obywtael IV RP
    2012-11-14 17:31:07
    Kiedy kpt. Wrona nim będzie wracała z USA?
    0
  • MM
    2012-11-14 18:04:28
    Delayner i tak nie uratuje trupa jakim sa PLL LOT. Pozatym nie rozumiem calej tej propagandy sukcesu zwiazana z tym wydarzeniem.
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej