Chodzi o materiał o spędzaniu świąt Bożego Narodzenia w USA. W materiale dziennikarz TVP rozmawia z właścicielką sklepu z polskimi produktami, kobieta na bluzce serce z napisem Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Na niektórych ujęciach na logo WOŚP zastosowano filtr, który rozmywa obraz - nie zawsze jest on jednak nałożony w odpowiednim miejscu.

Reklama

TVP tłumaczy się "niedokładnym" montażem

"Wiadomości" na profilu na Twitterze tłumaczą, że wymazanie logo WOŚP nie było zabiegiem celowym, a błędem montażowym.

Intencją dziennikarzy nie było "zamazywanie serduszka @fundacjawosp". Jest ono widoczne w materiale. Chodziło o przesłonięcie znaku handlowego, który rozmówczyni miała na ubraniu oprócz logo WOŚP. Jednak wskutek niedokładnego montażu na sekundę został przesłonięty także znak WOŚP – można przeczytać na profilu "Wiadomości" TVP.

Szef "Wiadomości" Jarosław Olechowski także zabrał głos w tej sprawie. Jego zdaniem, zwracanie uwagi na taki błąd jest "szczuciem" w święta.

Przecież widać, że nie chodziło o „wyblurowanie serduszka WOŚP”, bo jest ono doskonale widoczne na nagraniu. Naprawdę trzeba szczuć nawet w Święta Bożego Narodzenia?! - napisał na Twitterze.

Owsiak: Autorom tego newsa TVP z Waszyngtonu...

Także Jurek Owsiak zabrał głos.

Miałem nadzieję, że czas świąt to czas z ciepłymi życzeniami w każdym kierunku, a jednak nie do końca. Ze swojej strony autorom tego newsa TVP z Waszyngtonu świątecznie życzę zdrowia i przyjaźni w sercu. Pani Helenie wysyłamy komplet naszych pięknych kolorowych koszulek - dzięki, że Pani gra z nami – napisał na Facebooku.

Logo WOŚP usunięto ponownie w TVP

To kolejny raz, kiedy TVP ma na bakier z WOŚP. W 2017 r. serduszko WOŚP wymazano z kurtki posła PO.

Reklama