W czwartek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRiT) podała, że z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę ws. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24.

Reklama

Rosyjskie programy wyłączone

Decyzję o wyłączeniu rosysjkich programów w czwartek podjęła m.in. firma UPC Polska. "Wczoraj wyłączyliśmy wszystkie rosyjskie programy w ofercie UPC Polska, zgodnie z decyzją KRRiT" - poinformował w piątek PAP rzecznik prasowy Michał Fura.

Taką decyzję podjęła także TOYA Sp. z o. o. Dyrektor marketingu Andrzej Pasowski przekazał PAP, że "w związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji program Russia Today został wyłączony". Nie mieliśmy innych kanałów rosyjskich w ofercie telewizyjnej - dodał.

Reklama

W związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wyłączamy wszystkie rosyjskie kanały w naszej ofercie - poinformowała z kolei Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR, z Vectra S.A., wyjaśniła również, że "na miejscu rosyjskich kanałów (w przypadku naszej Grupy są to RT oraz RTR Planeta) pojawi się plansza z informacją: W związku z decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, kanał jest niedostępny".

"W związku z rozpoczęciem przez Federację Rosyjską działań wojennych na Ukrainie, z uwagi na kwestie bezpieczeństwa i obronności Rzeczypospolitej Polskiej, KRRiT podjęła uchwałę w sprawie wykreślenia z Rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych następujących programów: RT (Russia Today), RT Documentary, RTR Planeta, Sojuz TV, Russija 24" - poinformowała w czwartek Rada Radiofonii i Telewizji.

Reklama

ŚLEDŹ RELACJĘ NA ŻYWO>>>

Jak podkreślono w zamieszczonym w czwartek na stronie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji komunikacie, wykreślenie z rejestru oznacza brak możliwości rozprowadzania ww. programów w sieciach kablowych, platformach satelitarnych oraz platformach internetowych.

"Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do wykreślenia nw. programów z rejestru programów telewizyjnych rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym i programów rozprowadzanych z uwagi na zamieszczane treści zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa: Russia Today, Russia Today Documentary, RTR Planeta, Soyuz, Russia 24. Upoważnia się Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji do nadania decyzjom podjętym w oparciu o niniejszą uchwałę rygoru natychmiastowej wykonalności. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia" - głosi uchwała KRRiT.

O jej podjęciu informował także w czwartek na Twitterze pełnomocnik Rządu do spraw Cyberbezpieczeństwa Janusz Cieszyński. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę dot. wykreślenia z rejestru programów rozprowadzanych rosyjskich kanałów, w tym Russia Today - napisał.

W myśl ustawy o radiofonii i telewizji KRRiT może wykreślić z rejestru program rozprowadzany, który w okresie ostatnich 12 miesięcy co najmniej dwukrotnie zamieścił treści propagujące działania m.in. sprzeczne z prawem, z polską racją stanu oraz postawy i poglądy sprzeczne z moralnością i dobrem społecznym oraz który m.in. zamieszczał "treści nawołujące do popełnienia przestępstwa o charakterze terrorystycznym lub zagrażające bezpieczeństwu i obronności państwa".