Dziennikarski salon w reklamie. Kto sprzedał twarz?
1 To nie reklama, a marketing natywny, akcja promocyjna, "przysługa" dla znajomych albo dobra zabawa - dziennikarze opiniotwórczych mediów często w ten sposób próbują zbagatelizować oskarżenia o działalność reklamową.
Newspix
2 Marzena Rogalska już nie pojawia się w roli prezenterki programu "Pytanie na śniadanie". Dziennikarka została odsunięta od porannej audycji, ponieważ bez zgody przełożonych, wzięła udział w reklamie sieci sklepów Biedronka.
AKPA
3 Marzenę Rogalską, za udział w reklamie spotkały większe konsekwencje, niż jej kolegę ze stacji, Macieja Kurzajewskiego. Dziennikarz wziął udział w kampanii reklamowej jednego z banków, za co nie został wyrzucony z pracy, bowiem otrzymał na to zgodę przełożonych. Ci uznali, iż jako dziennikarz sportowy, nie prowadzący dużego programu informacyjnego czy publicystycznego ani nie zatrudniony w Agencji Informacji TVP, nie straci na swej wiarygodności.
TVP
4 Konsekwencji na razie nie poniósł też Tomasz Lis, który niedawno reklamował na Natemat.pl siłownię Oasis stołecznego hotelu Hyatt oraz napój izotoniczny Powerade. We wpisie zatytułowanym „Jeszcze miesiąc” współwłaściciel NaTemat.pl, redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska” i autor programu publicystycznego w TVP2, chwalił się w jaki sposób przygotowuje się do udziału w maratonie we Frankfurcie. Wpis został zilustrowany zdjęciami Lisa z siłowni z napojem izotonicznym w ręku.
AKPA / fotomichalbaranowski.pl
5 Publicysta ”Polityki” uczestniczył w akcji promocyjnej firmy deweloperskiej. Urządził jedno z mieszkań pokazowych. "Rynkiem mieszkaniowym się nie zajmuję, więc nie widzę problemu i konfliktu interesów" - tłumaczył dziennikarz w rozmowie z "Presserwisem".
KPRM
6 Marcin Prokop obecnie jest twarzą "Play" i to nie jest jego pierwszy udział w reklamie. Redaktor naczelny "Filmu", "Machiny", a obecne "Przekroju" nie widzi w tym problemu, bo - jak mówi - przecież, nie pisze w swoim piśmie peanów pochwalnych na cześć operatora.
Kapif
7 Szef "Wiadomości" Piotr Kraśko został ambasadorem Herbalife Triathlon Gdynia. Na stronie firmy znalazł się w "towarzystwie" jej produktów i informacji o dystrybutorach. "Biegam we własnych butach i jeżdżę na własnym rowerze. Zastrzegłem też, że mój wizerunek nie może być wykorzystywany do promocji marki będącej sponsorem triathlonu – tłumaczył w rozmowie z "Press". Samo TVP też stwierdziło, że nie widzi w tej współpracy żadnego problemu.
Newspix / FOT. TEDINEWSPIX.PL
8 Tomasz Machała ściągnął na siebie krytykę, gdy na łamach portalu Natemat.pl opublikował swoją sesję w jeansach Levis i luźno związany z tematem tekst. Tłumaczył potem, że to nie była kryptoreklama, tylko "marketing natywny". W branży go wyśmiali. "Machała udaje niewiniątko" - napisał w swoim wstępniaku do "Pressa" Andrzej Skworz. "Gdyby Daniel Olbrychski zniżał się do jego poziomu, łatwo by nam udowodnił, że tylko jeździ konno i wącha polskie jabłka, a przelew z Biedronki jest nieistotnym dodatkiem tych miłych zajęć" - dodał.
napolitoday.it
9 Karol Małcużyński prowadził program publicystyczny "Forum" i równocześnie zaczął reklamować jeden z banków. Był jednym z pierwszych dziennikarzy w TVP, którzy popadli w kłopoty w związku z wzięciem udziału w reklamie.
AKPA
10 Z powodu udziału w reklamie wędlin Katarzyna Dowbor na jakiś czas zniknęła z ekranu.
AKPA
11 Jolanta Pieńkowska, będąc jeszcze prezenterką telewizyjnych "Wiadomości" wystąpiła w sesji magazynu wnętrzarskiego. I rozpętała się burza, bo obok zdjęcia i wywiadu podano producentów i ceny mebli oraz informację, gdzie można je kupić. Pieńkowska się broniła, że autoryzowała tylko wywiad i zdjęcie, podpisy obok fotografii ukazały się bez jej wiedzy.
Newspix / JACEK HEROK
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję