Zachodni dziennikarze - tym razem niemiecki oddział Reutersa - znów napisali o „polskim obozie koncentracyjnym". Zdarzyło się to już niejednokrotnie. Nie pamiętam, ile już razy zmuszeni byliśmy prostować artykuły, w których użyto sformułowania „polski obóz koncentracyjny". Tym razem także niewątpliwie nastąpi protest odpowiedniej polskiej ambasady - ale pozostaje wciąż otwarte pytanie, jak długo jeszcze tego typu skandaliczne błędy będą się zdarzać.

>>> Przeczytaj, co napisali dziennikarze Reutersa

Przecież w kontekście Polski nie da się mówić o innych obozach niż hitlerowskie czy niemieckie - z Auschwitz Birkenau na czele. W trakcie II wojny światowej w Polsce innych obozów po prostu nie było. Wiedzą o tym wszyscy. Zapisane jest to w każdej encyklopedii - a dziennikarze Reutersa mają do nich wszystkich dostęp. Jeśli nie wierzą polskim źródłom, mogą zajrzeć do encyklopedii żydowskiej czy amerykańskiej. Wygląda jednak na to, że nie chciało im się zajrzeć do żadnej.