Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała podsumowanie wydatków, jakie na spoty w radiu i telewizji poniosły komitety wyborcze w czasie ostatniej kampanii wyborczej.

Łączne wydatki wyniosły 19,65 mln zł, z tego 16,9 mln zł zarobiły stacje telewizyjne, a 2,74 mln radia.

Najwięcej, bo aż ponad 40 proc. wszystkich wydatków na spoty, poniosła Platforma Obywatelska, najmniej - zaledwie 5,67 proc. - wydało PSL.

Ale w przeliczeniu na efekt kampanii, czyli liczbę posłów i senatorów, którzy zostali wybrani, najlepszy wynik uzyskał Ruch Palikota. Za jeden mandat zapłacił zaledwie 6601 zł.

Najdroższy okazał się jeden mandat zdobyty przez SLD. Kosztował partię aż 157 954,03 zł. Okazuje się, że komitety wyborcze wydały na ogłoszenia wyborcze aż o 43 proc. mniej pieniędzy niż w czasie kampanii w 2007 r., podczas gdy czas emitowanych spotów wzrósł o 11 proc.