Jeśli Janusz Palikot chce odzyskać swoich wyborców, to jego przekaz musi być bardziej skonkretyzowany. Twój Ruch na razie taki nie jest uważa politolog Wojciech Jabłoński.
Ekspert zauważa, że zmiana loga z Ruchu Palikota na Twój Ruch została przeprowadzona w nie najlepszym momencie. Rebranding z reguły przeprowadza się, jeżeli jakieś przedsiębiorstwo ma ugruntowaną pozycje na rynku i dochodzi się do wniosku - można to zrobić jeszcze lepiej. W przypadku Twojego Ruchu zmiana miała miejsce wtedy, gdy Ruch Palikota stracił połowę swoich wyborców. Tutaj raczej mamy do czynienia z próbą ratowania swojej pozycji.
Zdaniem Jabłońskiego Palikot będzie mieć teraz kilka miesięcy do eurowyborów, aby przekonać wyborców, że jednak znalazł jakąś niszę. W przeciwnym razie wyjdzie na to, że program Twojego Ruchu to program dla wszystkich, czyli de facto dla nikogo. Nowemu ugrupowaniu nie udało się zamazać oczywistego skojarzenia z Januszem Palikotem. Polityk został szefem Twojego Ruchu. Zdaniem Wojciecha Jabłońskiego można tu zatem mówić o porażce politycznego romansu Janusza Palikota i Aleksandra Kwaśniewskiego.
Wojciech Jabłoński uważa jednak, że nazwa dla nowego ugrupowania została wymyślona całkiem dobrze. Odwołanie się bezpośrednio do wyborcy plus odwołanie się do dynamiki. Do tego nawiązanie do Ruchu Palikota. Zaznacza przy tym, że Twój Ruch może oznaczać wszystko i nic. Brakuje bezpośredniego odniesienia ideologicznego. Oprócz Ruchu Palikota, w skład Twojego Ruchu weszły także między innymi Stowarzyszenie Europa Plus, Unia Lewicy i Racja Polskiej Lewicy.