Zarządzenie w tej sprawie zostało wydane w poniedziałek w związku z wprowadzonym w Polsce stanem zagrożenia epidemicznego oraz - jak dodała KPRP we wtorkowym komunikacie - koniecznością podjęcia działań prewencyjnych w celu zagwarantowania należytej dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo osób.

Reklama

Zgodnie z zarządzeniem wstrzymana jest bezpośrednia obsługa interesantów w Kancelarii, w tym w archiwum prezydenta oraz możliwość bezpośredniego przyjmowania od obywateli petycji, skarg i wniosków.

KPRP poinformowała, że petycje, skargi, wnioski oraz wszelka inna korespondencja, której adresatem jest Kancelaria, w tym Archiwum Prezydenta, należy składać za pośrednictwem platformy e-PUAP, poczty elektronicznej na adres e-mail: listy@prezydent.pl lub za pomocą placówek Poczty Polskiej. Kancelaria Prezydenta poinformowała również, że wszystkie osoby wchodzące do obiektów Kancelarii będą poddawane pomiarowi temperatury ciała.