Poza tym FIFA usunęła flagi ozdobione logami pewnej firmy z Ghany podczas niedzielnego spotkania grupy D Ghana - Serbia, na stadionie Loftus Versfeld w Pretorii.

Reklama

"W rzeczywistości była to nieuczciwa konkurencja marketingowa, zastosowana przez pewną firmę z Ghany podczas meczu i na mocy przepisów personel FIFA Rights Protection musiał zabrać kilka flag z dużym, handlowym wizerunkiem produktu. Większość innych flag, na których były tylko bardzo małe wizerunki towarów, nie zostały skonfiskowane" - poinformował rzecznik FIFA Nicolas Maingot.

W kwietniu Kulula, lokalna, tania linia lotnicza, znana z dowcipnych reklam, zgodziła się wycofać swe ironiczne w treści billboardy po listownym upomnieniu ze strony FIFA, o czym szeroko informowały media. W reklamie Kulula nazywała siebie nieoficjalnym, narodowym przewoźnikiem - "wiesz czego" i dodawała wizerunki piłek, wuwuzeli oraz piłkarzy.

Większość swych dochodów FIFA czerpie ze sprzedaży praw telewizyjnych i umów ze sponsorami. Ponad 60 procent wpływów z lat 2007-2010 w wysokości 3,2 miliarda dolarów pochodzi z praw telewizyjnych, a około 30 procent z praw marketingowych. Tymczasem podczas takich imprez jak mistrzostwa świata niewielkie firmy ulegają pokusie reklamowania swych usług lub produktów bez ponoszenia kosztów licencji.

Reklama