Jak ogłosił we wtorek wieczorem na swym oficjalnym blogu wyższy menedżer produktu biznesowego Google'a Josh Cohen, program First Click Free zmodyfikowano w taki sposób, że wydawcy mogą ograniczyć do pięciu dziennie liczbę swych artykułów, pobieranych bez rejestrowania się lub płacenia. Dotąd wszystkie wejścia przez Google na strony internetowe gazet były bezpłatne.

"Jeśli jesteś użytkownikiem Google, oznacza to, że możesz zacząć szukać strony do zarejestrowania się po kliknięciu w ciągu jednego dnia więcej niż pięciu artykułów na witrynie internetowej wydawcy, używającego First Click Free. Pozwoli to wydawcom skupić się na potencjalnych prenumeratorach, którzy uzyskują dostęp do dużej ilości ich materiałów w ramach regularnej umowy" - napisał Cohen.

Przedstawiciele branży prasowej, a przede wszystkim prezes koncernu News Corp. Rupert Murdoch twierdzili, iż Google zarabia na udostępnianiu cudzych materiałów informacyjnych. Jak oświadczył Murdoch we wtorek na konferencji w Waszyngtonie, wydawcy powinni pobierać opłaty od internautów i udaremnić pośrednikom w rodzaju Google'a "wykorzystywanie cudzych kosztownych wysiłków i inwestycji".



Reklama