Polska placówka przy Watykanie – zawiadomiona przez PAP o użyciu tej nazwy w artykule na temat prywatnego, krakowskiego spotkania papieża Franciszka z kobietą urodzoną w obozie w Auschwitz – poinformowała, że zwróci się do portalu, który informuje o działalności Stolicy Apostolskiej i Kościoła na świecie, o sprostowanie.

Reklama

Portal "Il Sismografo" jest śledzony przez watykanistów jako cenne źródło informacji.

Jego dyrektor Luis Badilla napisał, że w czasie wizyty w Krakowie papież przyjął na audiencji Kanadyjkę węgierskiego pochodzenia Angelę Orosz-Richt, jedyną kobietę, która urodziła się w obozie w Auschwitz i przeżyła jako niemowlę, ukrywana w baraku przez matkę.

W tekście znajduje się sformułowanie: "zbrodnie popełnione w polskim obozie koncentracyjnym". Jednocześnie autor publikacji pisze o "nazistowskiej zagładzie".

We wtorek ambasada RP przy Stolicy Apostolskiej podejmie interwencję w tej sprawie. Zawiadomiona została też Ambasada Polska we Włoszech.

Reklama