Miarą sukcesu małego Amerykanina pochodzącego z wietnamsko-japońskiej rodziny są nie tylko zarobki i wyświetlenia, ale też fakt, że został pierwszą gwiazdą YouTube, która doczekała się "swojego" balonu przedstawiającego go jako superbohatera podczas słynnej nowojorskiej parady domu handlowego Macy's w Święto Dziękczynienia.

Reklama

Był to chwyt marketingowy, a zarazem ekscytujący moment dla dzieci, które oglądały filmy Kajiego przedstawiające eksperymenty naukowe zrób to sam, rodzinne historie i recenzje nowych zabawek – podkreśla Forbes.

Jak zaznaczył magazyn, większość dochodów chłopca pochodzi z umów licencyjnych obejmujących ponad 5000 produktów. Od dekoracji sypialni i figurek po maski i krótkofalówki. Prezentuje je na kanale dla dzieci You Tube zwanym "Ryan’s World". Występuje tam z mamą.

Ryan Kaji, jest na czele gwiazd YT już trzeci rok z rzędu. Na filmach wideo recenzuje zabawki. Ma też własną linię markowych towarów m.in. plecaki i pastę do zębów. Doczekał się w telewizji Nickelodeon serialu nazwanego Ryan’s Mystery Playdate.

Reklama

"Forbes" zwraca uwagę, że większość zarobków gwiazd YouTube pochodzi z reklam generowanych przez ich filmy w YouTube. Odwołują się przede wszystkich do ludzi młodych lub przynajmniej z młodzieńczym poczuciem humoru. Najwięcej dochodów przynoszą filmy przyjazne rodzinie, produkowane w języku angielskim i dłuższe niż osiem minut.

Jak wynika z badań niemieckiej firmy Statista specjalizującej się w gromadzeniu danych rynkowych i konsumenckich YouTube ogląda 77 proc. amerykańskich internautów w wieku od 15 do 25 lat.

Najgroźniejszym rywalem Ryana jest 20-letni Amerykanin Jimmy Donaldson znany jako MrBeast. Zarobił 24 mln dolarów, ma w sumie 3 mld wyświetleń i 47,8 mln abonentów. Wsławił się m.in. przygotowaniem kosztem 600 tys. dolarów w Święto Niepodległości 4 lipca filmu wideo z pokazem sztucznych ogni.

Reklama

Do najważniejszych atrakcji należało wystrzelenie około 100 rakiet przymocowanych do manekina, wysadzenie w powietrze toyoty i zdetonowanie najdroższego fajerwerku na świecie z ważącego 200 kg urządzenia wartości 160 tys. dolarów – wyliczał "Forbes", dodając, że ekipa MrBeasta musiała się skonsultować z Federalną Administracją Lotnictwa Cywilnego (FAA), aby nie zakłócić ruchu lotniczego. Jedenastominutowy film miał prawie 60 mln wyświetleń.

Jedyną przedstawicielką kobiet wśród 10 najlepiej opłacanych na YouTube gwiazd jest sześcioletnia Rosjanka "Nastia" - Anastasija Radzinskaja. Na swym kanale przedstawia filmy, na których bawi się z ojcem klockami Lego, wykonuje prace domowe i mówi o wirusach.

Filmy są kolorowe, wyraziste z niezbyt skomplikowanym słownictwem, co czyni je idealnymi dla maluchów na całym świecie – ocenia "Forbes".

Dochody mieszczącej się na siódmym miejscu listy "Nasti" wynoszą 18,5 mln dolarów, ma w sumie 39 mld wyświetleń i 190,6 mln abonentów.

"W przeciwieństwie do innych przedstawicieli świata mediów cierpiących z powodu zastoju wywołanego pandemią, YouTube jest główną atrakcją dla ludzi, którzy utknęli w domu nudząc się zamknięciu" – zauważył ekonomiczny magazyn.