Jak przekazano w codziennej aktualizacji wywiadowczej, rosyjski resort obrony rozpoczął nową dużą akcję pozyskiwania ochotników. W ramach tej kampanii na rosyjskich portalach społecznościowych, bilbordach i w telewizji pojawiły się reklamy. Odwołują się one do męskiej dumy potencjalnych rekrutów. Władze apelują do "prawdziwych mężczyzn", a także podkreślają finansowe korzyści związane ze wstępowaniem do wojska .

"Jest mało prawdopodobne…"

Od kiedy dostęp do rekrutacji więźniów został wstrzymany, prywatna firma wojskowa Grupa Wagnera również konkuruje o ograniczoną pulę rosyjskich mężczyzn w wieku umożliwiającym służbę wojskową - zauważyło brytyjskie ministerstwo.

Reklama

"Jest mało prawdopodobne, że kampania przyciągnie 400 tys. ochotników, jak (chciałby tego rosyjski) resort obrony. Władze niemal na pewno starają się jak najdłużej opóźnić jakąkolwiek nową jawną i obowiązkową mobilizację, aby zminimalizować niezadowolenie społeczne w kraju" - podkreślono w niedzielnym komunikacie.