W sprawie śmierci pasażera rosyjski Komitet Śledczy wszczął dochodzenie, oparte na przepisie dotyczącym świadczenia usług, które nie spełniają wymogów bezpieczeństwa. W mediach pojawiły się spekulacje, że system przewietrzania i klimatyzacji w kabinie nie działał prawidłowo.

Reklama

"Klimatyzacja była sprawna"

W oświadczeniu Aerofłot zaprzecza tym doniesieniom. Według linii lotniczej, system klimatyzacji na pokładzie samolotu był sprawny, a przygotowanie do lotu i obsługa pasażerów odbywały się zgodnie z obowiązującymi normami.

Aerofłot podaje jednak, że na zewnątrz panowała temperatura, przekraczająca 30 stopni Celsjusza. Na pokładzie było zaś 294 pasażerów w ograniczonej przestrzeni.

Do incydentu doszło 26 marca na pokładzie samolotu linii Aerofłot z Bangkoku do Krasnojarska, który był opóźniony na lotnisku wylotu z powodu usterki technicznej. Podczas oczekiwania jeden z pasażerów zapadł w śpiączkę, a trzy dni później zmarł.