TikTok to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Znacząco wpływa ona na kształtowanie trendów, zwłaszcza wśród młodszych pokoleń. TikTok potrafi w ciągu kilku godzin uczynić z nieznanej osoby globalną gwiazdę, a krótkie filmiki często stają się viralami wpływając na popkulturę i nawet decyzje zakupowe. Nie inaczej było w tym przypadku…
Obserwuj kanał Dziennik.pl na WhatsAppie
Sałatka z ogórków i… miliony obserwujących
Wszystko za sprawą influencera, który udostępnił przepis na sałatkę m.in. z ogórków, oleju sezamowego, czosnku i oleju chili. Przepis stał się viralem i w błyskawicznym tempie zdobył ogromną popularność.
Na tyle dużą, że wyzwaniu nie byli w stanie sprostać rolnicy. Islandzkie stowarzyszenie rolników, Horticulturists' Sales Company (SFG) poinformowało o tym stację BBC News. Jak wyjaśniła dyrektor ds. marketingu SFG, Kristín Linda Sveinsdóttir, ma ona nadzieję, że podaż wróci do normy w ciągu tygodnia. Obecnie rolnicy nie nadążają za popytem konsumentów.
Trend zapoczątkował influencer Logan Moffitt z Kanady znany jako "człowiek od ogórków". Prezentuje on na swoim profilu liczne nowatorskie przepisy na bazie ogórków, a jego konto ma 5,7 miliona obserwujących.
Przepis na "słynną" sałatkę z ogórka
Jak stwierdziła Sveinsdóttir, to pierwszy raz kiedy stowarzyszenie rolników doświadczyło czegoś takiego. Dodała, że gdyby trend pojawił się wcześniej - latem, gdy produkcja ogórków była w pełnym rozkwicie – ich brak mógłby być mniej odczuwalny dla klientów.
W opinii przedstawicieli sieci supermarketów Hagkaup, trend na TikToku nie ma bezpośredniego wpływu na wzrost popytu. Choć ten wzrósł ponad dwukrotnie.