Codzienne wydanie DZIENNIKA wzbogacone zostaje o trzy nowe sekcje redakcyjne, odwołujące się do bliskich czytelnikom kwestii naszej obecności w Europie, problemów dnia codziennego i ich osobistych postaw i wyborów ekologicznych.

Europa

Reklama

To dział dla czytelników, którzy czują się europejczykami, którzy chcą wiedzieć jakie decyzje zapadają w Europie i jaki mają wpływ na ich życie. W dziale znajdą się wyczerpujące informacje dotyczące bieżących tematów i polemik politycznych, gospodarczych w szerszym kontekście europejskim. Dziennikarze będą śledzić też europejskie trendy - społeczne, obyczajowe czy kulturowe, które w najbliższej przyszłości mogą pojawić się w Polsce.

Ekologia

Jakie są konsekwencje naszego rozwoju i dobrobytu dla przyszłości ludzkości i planety? Redakcja będzie starała się dokonywać podziału problemów pod kątem ich rzeczywistej wagi, oddzielając te, które stanowią realne zagrożenie, od tych które wydają się raczej efektem przejściowej mody. Dziennikarze mają zwrócić większą uwagę czytelnika na temat naszych ekologicznych wyborów, stawiając je, na wzór zachodni, na równi z określającymi tożsamość kwestiami demokracji, wolnego rynku czy praw człowieka.

Reklama

Społeczeństwo

Dział będzie stanowił swoiste forum dla interwencji obywatelskich i dziennikarskich w ważnych społecznie kwestiach. Czytelnicy znajdą tu również inspiracje do namysłu nad różnorodną tematyką społeczną czy problemami dnia codziennego.

Reklama

"Cieszę się,że DZIENNIK, który w tak krótkim czasie ugruntował swoją mocną pozycję na rynku jako poważny tytuł opiniotwórczy, będzie miał wkrótce do zaoferowania swoim czytelnikom jeszcze bogatszą warstwę redakcyjną. W naszej strategii od samego początku zakładaliśmy takie zmiany i teraz przyszedł dobry moment na ich realizację. Zwłaszcza w kontekście obecnego spadku sprzedaży egzemplarzowej wszystkich gazet codziennych, niezwykle ważne jest aby walczyć o czytelnika jakością" - powiedział Robert Krasowski, Redaktor Naczelny DZIENNIKA.

W sobotę po raz pierwszy na rynku pojawi się nowa "Kultura", jako jedyny dodatek kulturalny tego typu w Polsce.

"Zainteresowanie naszych czytelników wydarzeniami kulturalnymi w całej Polsce jest ogromne i dlatego naturalnym krokiem było dla nas podjęcie decyzji o rozdzieleniu programu telewizyjnego od kultury i stworzenie dwóch niezależnych dodatków. W ten sposób dajemy czytelnikowi to, czego od nas oczekuje w nowej, jeszcze lepszej jakości redakcyjnej" - mówi Robert Krasowski.

Nowością jest rówież to, że oprócz informacji kulturalnych dodatek Kultura będzie zawierał grafik lokalnych wydarzeń i rekomendacji na cały tydzień - "7 dni", w tym m.in.: pełen repertuar kin, teatrów, przegląd restauracji, koncertów i imprez kulturalnych. W zależnośći od regionu nowa Kultura będzie miała od 32 do 64 stron. Oba magazyny będą miały niestandarowy format (dodatek TV 260x260 mm, a nowa Kultura 289x315 mm).

Ambasadorem magazynu został znany pisarz i publicysta - Jerzy Pilch, którego felietony będą otwierały wydania nowej Kultury. Kampania marketingowa z udziałem Jerzego Pilcha będzie wspierać wprowadzenie nowego magazynu na rynek. Kampania rozpocznie się w sobotę i będzie prezentowana zaarówno w telewizji, radiju, prasie i internecie, jak tez w kioskach, pubach i klubach.

Dodatek telewizyjny będzie nowym i bogatszym zestawem 48 programów telewizyjnych wraz z ciekawą sekcją magazynową, ukazująca telewizję zza kulis.

Nowe ceny DZIENNIKA

Zmianie ulegnie także cena egzemplarzowa DZIENNIKA. Cena gazety od poniedziału do czwartku wzrasta ze 1,50 zł na 1,80 zł, a wydanie sobotnie będzie kosztować 2 zł (dotychczas 1, 50 zł). Cena wydania piątkowego (2 zł) nie ulega zmianie.

"Podwyżka ceny jest zgodna z założeniami biznesplanu DZIENNIKA. W ciągu pierwszych dwóch lat swojego istnienia DZIENNIK osiągnął założone cele jakościowe oraz cele biznesowe. Nasi lojalni czytelnicy i reklamodawcy oczekują dalszego rozwoju merytorycznego tytułu. Będziemy go nadal realizować" - powiedział Dominik Tzimas, Dyrektor Zarządzający DZIENNIKA.