Już w lutym TVP2 zamierza pokazać wzorowany na najsłynniejszej brytyjskiej liście przebojów na żywo "Top of the pops", muzyczny show pt. "Hit Generator". Wiadomo, że poprowadzi go Beata Sadowska, a program będzie emitowany co tydzień, w sobotnie wieczory. "Dwójka" wyłoniła już muzycznych ekspertów, którzy będą oceniać wykonywane podczas programu utwory. W studiu muzycznego programu pojawią się Zbigniew Hołdys, Tomasz Lipiński, Edyta Jungowska oraz Wojciech Olszak.

Reklama

>>>Obejrzyj występ Abby w "Top of the pops" w 1974 roku

W słynnym programie BBC, emitowanym przez ponad 40 lat na żywo występowały największe gwiazdy brytyjskiej i światowej sceny. A w czasach największej świetności "listę" w Wielkiej Brytanii oglądało nawet 15 milionów widzów. Szefostwo TVP2 także liczy na sukces.

>>>Obejrzyj występ zespołu Queen w brytyjskim programie w 1977 roku

"Po dłuższym czasie mizerii, jeśli chodzi o muzyczną rozrywkę, chcemy ją skutecznie reanimować na naszej antenie" - mówi DZIENNIKOWI szef "Dwójki" Wojciech Pawlak. Dodaje też, że tego rodzaju rozrywka ma w drugim programie telewizji publicznej długą tradycję. "To przecież TVP2 ma jeden z najpopularniejszych muzycznych programów, który od lat utrzymuje się w czołówce, czyli "Szansę na Sukces" Elżbiety Skrętkowskiej - mówi Pawlak.

Na wiosnę, oprócz kultowego już show z Wojciechem Mannem w roli cynicznego prowadzącego, "Dwójka" zamierza też pokazać "Mini szansę", w której o miano najbardziej utalentowanego wokalisty będą rywalizować najmłodsi.

TVP2 zrezygnowała natomiast z show "Gwiazdy tańczące na lodzie” - jednego z najmocniej krytykowanych programów rozrywkowych TVP. Zastąpi go nowy show zatytułowany "Do boju, Polsko". Program jest oparty na formacie "I love my country", do tej pory emitowano go m.in. w Holandii i Czechach. "To połączenie teleturnieju i show. W zeszłym roku czeska edycja programu gromadziła ponad połowę widowni, która w tym czasie zasiadała przed telewizorami. To rekord. Liczymy że w Polsce program odniesie podobny sukces" - mówi DZIENNIKOWI Bogna Komorowska-Jędrzejewska z firmy Rochstar, producenta show.

Reklama

W programie będą rywalizować ze sobą dwie około stuosobowe drużyny. Każdej będzie przewodniczyła gwiazda. Uczestnicy będą się musieli wykazać szeroką wiedzą na temat naszego kraju. Pojawią się zarówno pytania o rozrywkowy dorobek polskich gwiazd, np. o zagranicznego artystę, który zaśpiewał z Violettą Villas, jak i tradycję - np. o miejsce przy stole, jakie powinna zająć młoda para na typowo polskim weselu. Podobnie jak pytania, nagrody również będą także "typowo polskie". Jedną z nich ma być roczna dostawa kiszonych ogórków.

Wiosną zadebiutuje też nowy serial o uczniach elitarnej szkoły sztuk scenicznych. W "Tancerzach" wystąpi m.in. Katarzyna Cichopek, Magdalena Walach i Marcin Dorociński. Szefostwo stacji liczy, że nowy tasiemiec, podobnie jak "M jak miłość” i "Barwy szczęścia" przyciągnie widzów i reklamodawców.

"Teraz najważniejsze są cięcia. Moi pracownicy, tak jak ministrowie Donalda Tuska wykonali gigantyczną pracę jeśli chodzi o szukanie oszczędności" - mówi Pawlak. Zarzeka się jednak, że widzowie tych cięć na antenie nie zobaczą, bo jakość programów zostanie utrzymana.

Ofiarą oszczędności i ciągłych ramówkowych zmian padła "Panorama". Wiosną z anteny spadnie wieczorne wydanie serwisu. Szef TVP2 od dawna zabiegał o to, by pozbyć się programu z ramówki. Tłumacząc, że "Panorama" obniża wyniki stacji i w tym czasie "Dwójka" mogła by emitować filmy i seriale. Ostatnio nadawany po północy serwis oglądało niewiele ponad 400 tysięcy widzów. To widownia kilka razy mniejsza od tej, która ogląda "Fakty" TVN czy "Wiadomości” TVP1.