Kampania reklamowa telewizji ruszyła pod hasłem: "To nie żart: 1 kwietnia włącz Telewizję Skaut". Materiały będzie można oglądać od 1 kwietnia na You Tube i stronie tvskaut.pl.

"Zależy nam, aby z naszą kamerą docierać do najciekawszych eventów harcerskich dziejących się w Warszawie i Polsce" - mówi przewodnik Wojtek Puchacz, Szef Programów Informacyjnych Telewizji Skaut. Telewizja ma pokazywać, że harcerstwo to ruch nowoczesny, prężny i dynamiczny, który jest stylem życia dla dziesiątek tysięcy Polaków.

Reklama

"To pierwsza harcerska telewizja w Polsce. Skauci w wielkiej Brytanii czyu USA od dawan takie projekty prowadzą" - mówi z dumą rzecznik prasowy Związku Harcerstwa Polskiego Adam Zawadzki.

>>>Przeczytaj czy harcerz może pić i palić

Relacje ze zbiórek, zlotów i biwaków w całej Polsce ma przygotowywać 15 reporterów. Co dwa tygodnie w środy będzie emitowany 20 minutowy serwis informacyjny „Raport” z wirtulnego studia, które powstało na potrzeby telewizji. W ramówce stacji znalazły się między innymi programy "Fokus", w którym reporterzy skupią się na jednym, najważniejszym dla skautów wydarzeniu oraz magazyn "Konopnickiej 6", - pokazujący Główną Kwaterę Związku Harcerstwa Polskiego od kuchni.

”Chcemy dotrzeć nie tylko do harcerzy, ale też do osób nie związanych z ruchem i to bez względu na ich wiek. A żeby robić taką telewizję nie potrzeba dużo zachodu" - tłumaczy Zawadzki

Harcerska telewizja internetowa ma być sposobem na promocję ruchu i przyciągnięcie nowych członków. Począwszy od 1999 roku organizacje harcerskie coraz mocniej się kurczyły. W 2006 roku w ZHP zrzeszonych było 144 tysiące członków, rok później było ich już 125 tys, a w 2008 roku 110 tysięcy.