Niezwykłość torby to widniejąca na niej grafika, którą specjalnie dla DZIENNIKA zaprojektowała Agata Bogacka - znana i ceniona artystka młodego pokolenia.

Reklama

W ten symboliczny sposób DZIENNIK rozpoczyna akcję propagowania życia zgodnego z naturalnym środowiskiem. Pierwszym krokiem jest nakłonienie ludzi do zaprzestania używania toreb foliowych wydawanych z zakupami w sklepach. DZIENNIK będzie propagował modę na torby wielokrotnego użytku oraz aktywnie, razem z Fundacją WWF, walczył o zmianę stosownej ustawy w parlamencie.

Zielony papier, na jakim zostanie w poniedziałek wydrukowany DZIENNIK, ma dać silne świadectwo zaangażowania redakcji i wydawcy w akcje.

Akcja "Stop torbom foliowym" - to pierwszy etap działań DZIENNIKA w edukowaniu społeczeństwa, jak żyć, aby nie niszczyć, jak znaleźć balans pomiędzy codziennymi życiowymi czynnościami a głębokim szacunkiem do przyrody. Tą akcją DZIENNIK wprowadza nowy, unikalny w polskiej prasie, dział Ekologia, którego prace czytelnicy będą mogli śledzić w codziennych wydaniach.

We wtorek 20 maja wydrukowana zostanie w DZIENNIKU petycja dotycząca zmiany ustawy w sprawie wydawania w sklepach torebek foliowych. Czytelnicy wyrażający poparcie będą mogli podpisać petycję i wysłać ją na adres Fundacji WWF, która przekaże zebrane petycje odpowiednim organom ustawodawczym.

Patronem merytorycznym akcji DZIENNIKA jest WWF, patronami medialnymi: Newsweek i Radio ZET.

Akcja jest wsparta kampanią reklamową w telewizji ogólnopolskiej, w radio, w internecie oraz w tytułach prasowych Axel Springer Polska. Za zakup mediów do kampanii jest odpowiedzialny dom mediowy Media Com, a za jej kreację agencja reklamowa Team One.