Gronkiewicz-Waltz w kasku testuje metro. Tak wygląda Warszawa-Wileńska. ZDJĘCIA
1 Peron stacji ma 120 metrów długości i 24 metry szerokości. Znajduje się na głębokości 11 metrów poniżej poziom gruntu i ok. metra powyżej lustra Wisły.
PAP / Paweł Supernak
2 Budowa centralnego odcinka II linii metra ma zakończyć się 30 września. Przed oddaniem jej dla pasażerów musi odbyć się jeszcze ok. 250 odbiorów technicznych.
PAP / Paweł Supernak
3 Najwięcej do zrobienia zostało na stacji "Centrum Nauki Kopernik" na Powiślu, której budowa w 2012 r. została zalana wodą. Rzecznik konsorcjum budującego centralny odcinek Mateusz Witczyński zapewnił, że wszystkie roboty konstrukcyjne wykonano przed końcem maja.
PAP / Rafał Guz
4 Na stację "Dworzec Wileński" będzie prowadzić 13 wejść i 11 wind. Powstały one na każdym narożniku skrzyżowania al. Solidarności i ul. Targowej.
PAP / Rafał Guz
5 Posadzka peronu została wyłożona szarym granitem strzegomskim. Szare są też podtrzymujące strop filary pośrodku peronu. Te zostały wykonane z betonu architektonicznego i pokryte żywicą, by łatwiej było je utrzymać w czystości
PAP / Rafał Guz
6 Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".
PAP / Rafał Guz
7 Według ostatnich zapowiedzi do roku 2019 mają być gotowe po trzy stacje na wschód od odcinka centralnego - "Szwedzka", "Targówek 1" i "Targówek 2" i na zachód - "Wolska", "Moczydło" i "Księcia Janusza".
PAP / Rafał Guz
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję