Katastrofa lotnicza pod Częstochową. 11 ofiar śmiertelnych [ZDJĘCIA]
1 Katastrofę przeżyła jedna osoba, która w ciężkim stanie została przetransportowana śmigłowcem do szpitala.

PAP / Waldemar Deska
2 Jarosław Wojtasik, ze śląskiej Państwowej Straży Pożarnej powiedział IAR, że spośród 12 osób, które znajdowały się na pokładzie samolotu uratowano jedną.

PAP / Waldemar Deska
3 Na miejscu akcji zakończono dogaszanie pożaru. Strażacy teraz zabezpieczają wrak samolotu i teren wypadku.

PAP / Waldemar Deska
4 Maszyna wystartowała z lotniska Rudniki pod Częstochową. Katastrofa wydarzyła się w miejscowości Topolów na północ od Częstochowy.

PAP / Waldemar Deska
Komentarze (18)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeABW powinna zarekwirować te zdjęcia i zakazać ich publikacji. bo wywołują u wyborców PO dysonans poznawczy.
Tak opiewa ostatnia amerykańska rejestracja!
Jak podaje jeden z internautów - samolot miał wymontowane siedzenia i w zamian zainstalowane ławki dla skoczków oraz został "zarejestrowany" (gdzie, na kogo i przez kogo - tego nie wiadomo) na 12 osób, czyli na tyle, ile było na pokładzie w chwili wypadku!
Dziwna sprawa!
Dopuszczony do latania
28 maja 1976 (czyli miał lat 38!)
Ostatnia rejestracja - 2 maja 2014
PIPER PA-31P
Fixed wing multi engine
(8 seats / 2 engines) LARSEN CAESAR
MERRIMACK, NH
(Individual)
OD ROKU 2006 DO KATASTROFY MIAŁ 6 (SZEŚCIU) KOLEJNYCH WŁAŚCICIELI - OD NOWEGO MEKSYKU, POPRZEZ LUIZJANE, SOUTH CAROLINA AŻ DO NEW HAMPSHIRE (OSTATNIA REJESTRACJA MIESIĄC TEMU:
Registration History
2 maj 2014 LARSEN CAESAR MERRIMACK NH
10 sie 2012 WANDO AVIATION LLC MOUNT PLEASANT SC
15 cze 2012 REGISTRATION PENDING MOUNT PLEASANT
4 maj 2007 HICKS WILLIAM W HOBBS NM
13 kwi 2007 REGISTRATION PENDING HOBBS NM
2 cze 2006 K-AIR LLC HOUMA LA
CO BYŁO DAWNIEJ - NIE WIADOMO!
Dopuszczony do latania
28 maja 1976 (czyli miał lat 38!)
Ostatnia rejestracja - 2 maja 2014
PIPER PA-31P
Fixed wing multi engine
(8 seats / 2 engines) LARSEN CAESAR
MERRIMACK, NH
(Individual)
OD ROKU 2006 DO KATASTROFY MIAŁ 6 (SZEŚCIU) KOLEJNYCH WŁAŚCICIELI - OD NOWEGO MEKSYKU, POPRZEZ LUIZJANE, SOUTH CAROLINA AŻ DO NEW HAMPSHIRE (OSTATNIA REJESTRACJA MIESIĄC TEMU:
Registration History
2 maj 2014 LARSEN CAESAR MERRIMACK NH
10 sie 2012 WANDO AVIATION LLC MOUNT PLEASANT SC
15 cze 2012 REGISTRATION PENDING MOUNT PLEASANT
4 maj 2007 HICKS WILLIAM W HOBBS NM
13 kwi 2007 REGISTRATION PENDING HOBBS NM
2 cze 2006 K-AIR LLC HOUMA LA
CO BYŁO DAWNIEJ - NIE WIADOMO!!!
Na rynku maszyn używanych jest obecnie wysyp tego samolotu po przebiegu od 5000 godzin do 15000 godzin!
Oferowane egzemplarze mają zazwyczaj od 30 do 35 lat i były też zazwyczaj odmalowane w XXI wieku plus jakieś nowe detale jak koła albo łopaty śmigieł!
Samolot ten jest przewidziany dla 7-9 osób (five to seven passengers + two pilots), więc 12 osób na pokładzie plus spadochrony i inny ekwipunek - to jest od 50% do 100% nadwagi!
Ta sytuacja przypomina sytuację tych, co zginęli w katastrofi VAN-a, którym na zbiór jabłek wieziono 19 osób, chociaż miejsc producent przewidział 9 lub 10.
Chciwych durniów, których należy kwalifikować jako morderców z premedytacją, w Polsce nie brakuje!
Specifications (PA-31 Navajo)
General characteristics
Crew: one or two
Capacity: five to seven passengers
Length: 32 ft 7½ in (9.94 m)
Wingspan: 40 ft 8 in (12.40 m)
Height: 13 ft 0 in (3.96 m)
Wing area: 229 sq. ft (21.3 m²)
Empty weight: 3,930 lb (1,782 kg)
Max. takeoff weight: 6,500 lb (2,948 kg)
For Sale - Call, 8688 TT; IFR; 7 Seats; TOTAL TIME 8,688,
For Sale - Call, N5FG; 5194 TT; 2009 Paint; 1979 Int; 7 Seats; This 1979 Piper Navajo is mission ready!
For Sale - $117,459 (Price entered as 125,000 CAD), 11748
1967 PIPER NAVAJO For Sale - $150,000, VH-BEB; 13046 TT
Specjalizda balonowy tuske - maciej lasek !!!