Pozew TVP skierowany jest przeciwko Markowi Pyzie i Dorocie Łosiewicz, pełniącym rolę redaktorów naczelnych wspomnianych portali, oraz spółce Fratria, będącej ich wydawcą.

Przypominamy, że oba te portale 5 grudnia 2013 r. opublikowały.kłamliwy tekst pod tytułem „wSumie.pl ujawnia prawdziwe powody odejścia Turskiego z Panoramy. Wystąpił pijany na wizji?”. Równocześnie nie spróbowały nawet zweryfikować tej informacji w TVP, a także zwlekały i w efekcie nie opublikowały w całości przesłanego im przez Rzecznika prasowego TVP sprostowania. - czytamy w informacji prasowej Telewizji Polskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Rzecznik TVP o oskarżeniach wobec Turskiego: Plugawe brednie >>>

Stacja domaga się, aby obydwa portale na czas 72 godzin opublikowały oświadczenie, w którym przepraszają:

Telewizję Polską S.A. za rozpowszechnienie (…) nieprawdziwych, godzących w dobre imię Telewizji Polskiej, informacji o prowadzeniu przez Andrzeja Turskiego w dniu 30 listopada 2013 r. audycji informacyjnej „Panorama” będąc pod wpływem alkoholu.

A także, iż obydwoje z ubolewaniem oświadczają, że zawarte w artykule informacje były nierzetelne i niepoparte faktami i przyznają, że nie mieli żadnych podstaw do formułowania tezy o pozostawaniu Andrzeja Turskiego pod wpływem alkoholu w trakcie prowadzenia "Panoramy" 30 listopada 2013 r.

Jeśli wSumie.pl i wPolityce.pl nie zamieszczą oświadczeń, TVP wnosi o upoważnienie do opublikowania na koszt pozwanych tych oświadczeń w dzienniku "Gazeta Wyborcza".

Michał Karnowski, pełniący rolę członka zarządu spółki Fratria, będącej wydawcą obydwu portali, powiedział w rozmowie z PAP, że nie zamierza komentować pozwów TVP, dopóki Andrzej Turski przebywa w szpitalu:

- Przestrzegamy zasady, że jeśli ktoś jest chory, to kończy to dyskusję na ten temat. Jak otrzymamy pozew, to nasi prawnicy mu się przyjrzą - powiedział Karnowski.

Zdaniem rzecznika prasowego TVP, taka postawa świadczy o tym, że Karnowscy dalej obstają przy swoim kłamstwie:

- Zrobili draństwo, a teraz zasłaniają się tym, że ofiara ich niegodziwości leży w szpitalu. To absurd. Zrobili krzywdę człowiekowi, zszargali dobre imię dziennikarza i przy okazji Telewizji Polskiej, a teraz udają głupich. Jeśli ktoś w takiej sytuacji nie komentuje, nie chce przeprosić, to znaczy, że dalej obstaje przy swoim kłamstwie. - powiedział nam Jacek Rakowiecki.

Przypomnijmy, iż Andrzej Turski z początkiem grudnia zrezygnował z prowadzenia "Panoramy" z powodu swoich problemów zdrowotnych. Tego samego dnia, którego wSumie.pl i wPolityce.pl opublikowały artykuły sugerujące, że dziennikarz 30 listopada prowadził "Panoramę" pod wpływem alkoholu, Turski w stanie ciężkim trafił do szpitala, gdzie przebywa do dnia dzisiejszego.