Stanowski zadeklarował jednak, że Kanał Zero będzie z własnych środków przyłączał się do zbiórek. I zrobił to w swoim stylu mówiąc o "rozrzucaniu siana" z dużym "wyp….m". Akcje te mają się rozpocząć za kilka miesięcy, gdy Kanał Zero wygeneruje założone poziomy gotówki.
Poniżej pełna wypowiedź Stanowskiego w tej sprawie (1 godzina 12 minuta nagrania):
29 lutego w Sejmie zadebiutował Kanał Zero.
Internauci w żartach uznali, że mikrofon Kanału Zero wygrał pojedynek z mikrofonami TOK FM, TVP i TVN w kategorii "Kto lepiej prezentuje logo przed kamerą".
Debiut Kanału Zero w Sejmie
Reporterzy Krzysztofa Stanowskiego „wrzucili” na YouTube’a poniższy starcie (słowne) między posłami:
Bohaterowie: przewodniczący komisji wyjaśniającej aferę wizową Michał Szczerba i poseł Paweł Jabłoński.
Akcja: bohaterowie przez prawie 7 minut przerzucali się argumentami "Co", "Jak", "Kiedy", "Ile" i "Za ile" w sprawie afery wizowej.
Własne relacje z kuluarów Sejmu, to po reportażach z protestów rolników na granicy z Ukrainą, kolejny pomysł Stanowskiego na wyjście poza YouTube’a. "Kanał Zero" wypracował dobre statystyki za pierwsze trzy tygodnie działalności:
Jak duży udział w nich będą miały relacje sejmowe? Przekonamy się za kilka miesięcy.
Działalność charytatywna K. Stanowskiego
Prowadzi profil na portalu społecznościowym Twitter, gdzie obserwuje go ponad 1 mln osób. Swoją popularność wykorzystuje m.in. do celów charytatywnych. Jest inicjatorem akcji #DobroWraca, pierwszego polskiego charytatywnego TwittUp-u, który ma na celu zbiórki pieniędzy dla potrzebujących. Współpracuje z Fundacją SiePomaga i należącym do niej największym polskim portalem zbiórek charytatywnych o tej samej nazwie.
W 2017, za zainicjowanie akcji charytatywnej na Twitterze i promowanie oryginalnego sposobu uprawiania zawodu, wychodzącego poza kanony tradycyjnego dziennikarstwa, został wyróżniony nagrodą InicjaTOR; odebrał statuetkę podczas gali finałowej plebiscytu MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie. W 2018, w uznaniu tej samej akcji, został laureatem nagrody Prezydenta RP „Dla Dobra Wspólnego” w kategorii Człowiek-lider. W 2021 roku przekazał 19 tys. złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
źródło: Wikipedia
Stanowski a dochody z Twittera
Twitter wypłaca pieniądze posiadaczom zweryfikowanych kont z reklam w odpowiedziach na tweety (także zweryfikowanych użytkowników Twittera). Pieniądze pochodzą z uruchomionego przez Elona Muska programu dzielenia się wpływami z reklam na Twitterze z właścicielami popularnych kont.
Zasady określono w Programie Creator Ads Revenue Sharing. M.in. wprowadzony jest próg 5 milionów odsłon.
Na początek pieniądze są dla osób, które mają największe zasięgi. Np w 2023 r. Stanowski wypracował:
- kwiecień 2023 r. - 37 mln odsłon
- maj 2023 r. - 36 mln odsłon
- czerwiec 2023 r. - 50 mln odsłon
- lipiec 2023 r. - 38 milionów odsłon
Czy będziemy zarabiali na Twitterze, Facebooku i LinkedIn?
Czy to początek trendu? W 2023 r. pieniądze są tylko dla najbardziej popularnych osób na Twitterze. Ale być może jest to zapowiedź wprowadzenia w kolejnych latach możliwości udziału w zyskach reklam wyświetlanych w serwisach społecznościowych przez zwykłych użytkowników tych serwisów. Interesujący dla Polaków byłby Facebook. W tym serwisie wiele osób zbudowało konta gromadzące dziesiątki/setki tysięcy aktywnych internautów.