Stanowski zadeklarował jednak, że Kanał Zero będzie z własnych środków przyłączał się do zbiórek. I zrobił to w swoim stylu mówiąc o "rozrzucaniu siana" z dużym "wyp….m". Akcje te mają się rozpocząć za kilka miesięcy, gdy Kanał Zero wygeneruje założone poziomy gotówki.

Reklama

Poniżej pełna wypowiedź Stanowskiego w tej sprawie (1 godzina 12 minuta nagrania):

Trwa ładowanie wpisu

29 lutego w Sejmie zadebiutował Kanał Zero.

Internauci w żartach uznali, że mikrofon Kanału Zero wygrał pojedynek z mikrofonami TOK FM, TVP i TVN w kategorii "Kto lepiej prezentuje logo przed kamerą".

Reklama
komentarz Internauty (źródło X) / Media

Debiut Kanału Zero w Sejmie

Reporterzy Krzysztofa Stanowskiego „wrzucili” na YouTube’a poniższy starcie (słowne) między posłami:

Trwa ładowanie wpisu

Bohaterowie: przewodniczący komisji wyjaśniającej aferę wizową Michał Szczerba i poseł Paweł Jabłoński.

Akcja: bohaterowie przez prawie 7 minut przerzucali się argumentami "Co", "Jak", "Kiedy", "Ile" i "Za ile" w sprawie afery wizowej.

Własne relacje z kuluarów Sejmu, to po reportażach z protestów rolników na granicy z Ukrainą, kolejny pomysł Stanowskiego na wyjście poza YouTube’a. "Kanał Zero" wypracował dobre statystyki za pierwsze trzy tygodnie działalności:

źródło: X, profil K. Stanowskiego / Media

Jak duży udział w nich będą miały relacje sejmowe? Przekonamy się za kilka miesięcy.

Działalność charytatywna K. Stanowskiego

Prowadzi profil na portalu społecznościowym Twitter, gdzie obserwuje go ponad 1 mln osób. Swoją popularność wykorzystuje m.in. do celów charytatywnych. Jest inicjatorem akcji #DobroWraca, pierwszego polskiego charytatywnego TwittUp-u, który ma na celu zbiórki pieniędzy dla potrzebujących. Współpracuje z Fundacją SiePomaga i należącym do niej największym polskim portalem zbiórek charytatywnych o tej samej nazwie.

W 2017, za zainicjowanie akcji charytatywnej na Twitterze i promowanie oryginalnego sposobu uprawiania zawodu, wychodzącego poza kanony tradycyjnego dziennikarstwa, został wyróżniony nagrodą InicjaTOR; odebrał statuetkę podczas gali finałowej plebiscytu MediaTory – Studenckie Nagrody Dziennikarskie. W 2018, w uznaniu tej samej akcji, został laureatem nagrody Prezydenta RP „Dla Dobra Wspólnego” w kategorii Człowiek-lider. W 2021 roku przekazał 19 tys. złotych na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

źródło: Wikipedia

Reklama

Stanowski a dochody z Twittera

Twitter wypłaca pieniądze posiadaczom zweryfikowanych kont z reklam w odpowiedziach na tweety (także zweryfikowanych użytkowników Twittera). Pieniądze pochodzą z uruchomionego przez Elona Muska programu dzielenia się wpływami z reklam na Twitterze z właścicielami popularnych kont.

Zasady określono w Programie Creator Ads Revenue Sharing. M.in. wprowadzony jest próg 5 milionów odsłon.

Na początek pieniądze są dla osób, które mają największe zasięgi. Np w 2023 r. Stanowski wypracował:

  • kwiecień 2023 r. - 37 mln odsłon
  • maj 2023 r. - 36 mln odsłon
  • czerwiec 2023 r. - 50 mln odsłon
  • lipiec 2023 r. - 38 milionów odsłon

Czy będziemy zarabiali na Twitterze, Facebooku i LinkedIn?

Czy to początek trendu? W 2023 r. pieniądze są tylko dla najbardziej popularnych osób na Twitterze. Ale być może jest to zapowiedź wprowadzenia w kolejnych latach możliwości udziału w zyskach reklam wyświetlanych w serwisach społecznościowych przez zwykłych użytkowników tych serwisów. Interesujący dla Polaków byłby Facebook. W tym serwisie wiele osób zbudowało konta gromadzące dziesiątki/setki tysięcy aktywnych internautów.