"Le Figaro": Opozycja zorganizowała pokaz siły

Jak pisze francuski dziennik, na dwa tygodnie przed wyborami parlamentarnymi w Polsce opozycja zorganizowała pokaz siły. Sam marsz określono mianem "antyrządowego". "Demonstracja ma na celu zmobilizowanie obywateli z całego kraju, rządzonego od ośmiu lat przez eurosceptycznych nacjonalistów" - ocenił "Le Figaro".

Reklama

"New York Times": Krytyczne wybory w Polsce

Nowojorski dziennik zwraca z kolei uwagę na stawkę wyborów parlamentarnych w Polsce, od których zależeć ma "los demokracji i pomoc dla Ukrainy". Reporter "NYT" podkreśla odmienne szacunki co do liczby demonstrujących, które przedstawił warszawski ratusz i państwowa telewizja. Ta druga, zdaniem gazety, niemal całkowicie zignorowała wydarzenie opozycji.

Reklama

"The Guardian": Odzyskać język patriotyzmu

Brytyjska gazeta podkreśla, że spora część kampanii Donalda Tuska polegała na odzyskaniu języka patriotyzmu, czego symbolem stały się biało-czerwone serca. "W niedzielę tysiące uczestników wiecu machało biało-czerwonymi flagami Polski" - pisze "Guardian".

"Frankfurter Allgemeine Zeitung" o Polsce europejskiej

Reklama

"FAZ" pisze o mobilizacji opozycji na rzecz Polski europejskiej. "W niedzielne popołudnie w Warszawie zebrał się ogromny tłum, który przybył ze wszystkich zakątków kraju, aby wyrazić swoje niezadowolenie z narodowego, konserwatywnego PiS. Liberalna partia Tuska, Platforma Obywatelska (PO), ma nadzieję, że marsz da ostateczny impuls do mobilizacji. Biało-czerwone naklejki w kształcie serca pełnią rolę nowego logo" - zauważa gazeta.

Analizując sytuację polityczną w Polsce, autor "FAZ" pisze, że "każda z dwóch głównych partii ma szansę na utworzenie koalicji".