Wszystko jest przygotowane, wszystko jest gotowe. Po prostu róbcie, zbudujcie to, będziecie później przecinać wstęgi - mówił Marcin Horała, który odpowiadał w rządzie PiS za projekt CPK.

Reklama

Lasek: Ani jedna łopata w CPK nie została wbita

Maciej Lasek mu odpowiedział. Wszyscy wiemy, że ani jedna łopata w CPK nie została wbita. Sprzątamy po was, teraz musimy ten projekt urealnić, dlatego wykonujemy audyt - powiedział.

Przyjął pan, że lotnisko centralne powstanie w grudniu 2028 r. Obecnie pracownicy spółki, którzy pracują tam od dłuższego czasu, twierdzą, że utrzymanie harmonogramu jest nierealne, a prawdopodobieństwo realizacji projektu w tym czasie szacują na poniżej 1 proc. Pomylił się pan o 6-7 lat - powiedział Lasek.

Reklama

Duże wydatki na reklamę

Może źle pan zrozumiał skrót CPK. Tu nie chodziło o Centralny Program Komunikowania Propagandy Sukcesu. Potęgę buduje się nie za pomocą milionowych wydatków na reklamę. W Baranowie stała pusta łąka, a w mediach społecznościowych radziliście, jak podróżować z CPK ze swoim pieskiem. Jesteśmy na początku audytu, ale powiem, że w 2023 r. ponad 1,8 mln zł wydaliście na kampanię prowadzoną we wrześniu i październiku - mówił Lasek, zwracając się do Horały.

1 mln 200 tys. zostało wydane na reklamy w mediach zagranicznych, a ponad 1,5 mln zł na płatne materiały w prasie społeczno-politycznej. Była też prasa lokalna - tu było skromnie, tylko 92 tys. zł. Ale 55 tys. zł z tej kwoty przypadła jednemu kwartalnikowi - "Apostoł" podawał Lasek wstępne wyniki audytu.

Przytoczone informacje to dopiero początek, wierzchołek góry lodowej. Będziemy kontynuować audyt - zakończył Lasek.