W porównaniu z badaniem tego samego ośrodka sprzed tygodnia, poparcie dla marszałka Sejmu nie zmieniło się, zaś prezes PiS zyskał 1 pkt proc.
W ewentualnej drugiej turze 56 proc. ankietowanych zadeklarowało, że odda głos na Komorowskiego (spadek o 1 pkt proc.), zaś na Kaczyńskiego - 36 proc. (wzrost o 2 pkt proc.). Pięć proc. respondentów jeszcze nie wie, na kogo zagłosuje w II turze (spadek o 1 pkt proc.), trzy proc. tych, którzy mają zamiar głosować w pierwszej turze, nie chce iść do urn dwa tygodnie później.
Wśród kandydatów, którzy w I turze cieszą się mniejszym poparciem niż dwójka Komorowski-Kaczyński, prowadzi kandydat SLD Grzegorz Napieralski, na którego chce zagłosować 9 proc. pytanych (wzrost o 2 pkt. proc.). 3 proc. badanych zamierza głosować na kandydata Wolności i Praworządności Janusza Korwin-Mikkego (wzrost o 1 pkt proc.).
Po 1 proc. ankietowanych zadeklarowało, że zagłosuje na Andrzeja Olechowskiego (niezależny, popierany przez SD; spadek o 2 pkt. proc.), Andrzeja Leppera (Samoobrona; spadek o 1 pkt proc.), Waldemara Pawlaka (PSL; również spadek o 1 pkt proc.).
Kandydatury Marka Jurka, Bogusława Ziętka i Kornela Morawieckiego - według sondażu - nie cieszą się żadnym poparciem.
Cztery proc. respondentów jeszcze nie wie, na kogo zagłosuje; 3 proc. odmawia odpowiedzi na to pytanie.
Według szacunków SMG/KRC frekwencja w I turze wyborów wyniosłaby 49 proc. To wzrost o 6 pkt. proc. w porównaniu z badaniem sprzed tygodnia.
SMG/KRC przeprowadził sondaż metodą telefoniczną w poniedziałek, 31 maja, na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie dorosłych osób. O wskazanie kandydata w I turze poproszono 926 osób, odpowiedzi na pytanie o głosowanie w II turze udzieliło 927 osób.
Z najnowszego sondażu SMG/KRC dla TVN24 wynika, że kandydat PO na prezydenta Bronisław Komorowski mógłby liczyć na poparcie 46 proc. badanych, a kandydat PiS Jarosław Kaczyński - 30 proc. Co ciekawe, wśród startujących są i tacy, na których nikt nie zagłosuje. Politycy ci nie składają jednak broni...
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama