"Franciscus trafia na Instagram" - ogłosiła gazeta podając w tytule nazwę profilu papieża w popularnym fotograficznym serwisie społecznościowym.
Trzy tygodnie wcześniej przyjął on na prywatnej audiencji w Watykanie szefa i współzałożyciela tego portalu, 32-letniego Kevina Systroma z USA. Rozmawiali między innymi, jak ujawnił potem Systrom, o "sile obrazu jako narzędzia łączącego narody różnych kultur i języków".
"L’Osservatore Romano" podkreśla, że "sam Franciszek zamieści w sieci pierwsze zdjęcie na jednym z portali społecznościowych najbardziej lubianych przez młodzież ze względu na możliwość udostępniania obrazów".
Dziennik sprecyzował, że profil zostanie zainaugurowany około południa, po papieskiej mszy w bazylice watykańskiej.
"Jest to nowa inicjatywa papieża, której celem jest to, by mógł dawać ludziom świadectwo swojej bliskości za pośrednictwem języka prostego i bezpośredniego" - dodano w artykule. Przypomina się też o sukcesie papieskiego profilu na Twitterze redagowanego w 9 językach. Obserwuje go 25 milionów osób.
Gazeta zaznaczyła, że data 19 marca nie jest przypadkowa; to nie tylko rocznica mszy z okazji inauguracji jego pontyfikatu w 2013 roku. To także uroczystość świętego Józefa, który jest bardzo bliski papieżowi.
"Święto patrona Kościoła powszechnego zostało wybrane na rozpoczęcie tego nowego doświadczenia w sieci społecznościowej, która dziś liczy 130 milionów użytkowników na całym świecie"- dodano.
Watykan poinformował, że portal będzie zamieszczał co najmniej jedno zdjęcie dziennie. Początkowo będzie ich więcej, aby powstał pierwszy mały album. Będą także filmy wideo, trwające po ok. 15 sekund. Niekiedy obrazom będą towarzyszyły krótkie teksty.
Zdjęcia będą wybierane z serwisu fotograficznego „L'Osservatore Romano”.
- Dążyć się przy tym będzie do wykrojenia pewnych szczegółów, aby uwydatnić aspekty bliskości i integracji, jakimi żyje na co dzień papież- zapowiedział prefekt watykańskiego Sekretariatu ds. Środków Przekazu ksiądz Dario Edoardo Vigano. To jego urząd będzie zajmować się papieskim profilem.
Ks. Vigano zauważył, że Franciszek zaczyna aktywność na Instagramie w Roku Miłosierdzia i że będą tam przedstawiane jego gesty.
- W ten sposób Rok Święty wchodzi do mediów społecznościowych w sposób bardzo konkretny i naturalny - dodał przedstawiciel Watykanu.