Pierwsza z hipotez Ramseya zakłada, że właz ze śrubami używanymi do uszczelnienia doznał "awarii, która następnie spowodowała zapadnięcie się kadłuba pod wpływem ciśnienia". Drugą możliwością jest wada kadłuba ciśnieniowego, która powstała podczas rejsu, wada ta również mogła spowodować zapadnięcie się kadłuba.
Ryan Ramsey powiedział, że "jedynym pozytywem" tragedii jest to, że implozja prawdopodobnie spowodowała natychmiastową śmierć załogi.
Były kapitan dodał też, że Titan odbył już trzy podróże do wraku Titanica, pasażerowie byli więc pewni stanu technicznego łodzi.
Sky News poinformował też, że w rejonie, gdzie doszło do katastrofy wciąż pozostają trzy statki ratownicze.
Ofiary implozji Titana
Znalezione pozostałości łodzi Titan wskazują na implozję tej jednostki - poinformował w czwartek dowódca 1. Dystryktu Straży Wybrzeża USA (USCG) kontradmirał John Mauger. Wcześniej o śmierci pięciu osób na pokładzie Titana powiadomił operator łodzi, firma OceanGate. W katastrofie zginęli dyrektor wykonawczy OceanGate Stockton Rush, jeden z najbogatszych Pakistańczyków Shahzada Dawood i jego syn Suleman, brytyjski miliarder i podróżnik Hamish Harding oraz francuski nurek Paul-Henry Nargeolet.
OceanGate oferowała turystom i podróżnikom podróże do wraku Titanica na pokładzie Titana od 2021 roku. Łódź straciła łączność z kanadyjskim statkiem Polar Prince 18 czerwca po 105 minutach od rozpoczęcia schodzenia na dno na głębokość 4 km.