Przedstawiciel Grupy Eurocash, właściciel marki Kontigo, poinformował, że drogeria Kontigo będzie docelowo rozwijać się wyłącznie w kanale e-commerce. To oznacza, że marka przeniesie się całkowicie do internetu.
Obserwuj kanał Dziennik.pl na WhatsAppie
Drogeria przenosi się do internetu
Sieć drogerii Kontigo ma swoje sklepy stacjonarne w Polsce od 10 lat i obecnie działa w kilkunastu lokalizacjach. Pierwszy sklep Kontigo w Polsce został otwarty przy ul. Chmielnej w Warszawie w 2014 roku. W 2019 roku sieć miała 32 placówki, a pod koniec 2023 roku – już tylko 19. Problemy drogerii nasiliły się jednak po wybuchu pandemii, a w 2022 roku firma odnotowała spadek finansowy w wysokości 34 mln zł.
Teraz Grupa Eurocash stawia na sprzedaż w internecie. Z tego względu podjęła decyzję o sukcesywnym zamykaniu sklepów stacjonarnych. Obecnie pod szyldem Kontigo działa jeszcze 15 sklepów, w których trwa wyprzedaż kosmetyków.
Jak cytuje przedstawicieli Grupy Eurocash Radio Eska, jest to "krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku". "Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią" – czytamy.
Kolejna drogeria, która zamyka sklepy stacjonarne
W ostatnim czasie także inna popularna drogeria – Natura – ogłosiła zamknięcie niektórych swoich punktów. Sieć zamknęła w ostatnim czasie 20 lokalizacji i planuje zamknąć lub przenieść w inne miejsce inne nierentowne placówki oraz, jednocześnie, zwiększać sprzedaż przez internet.