Scripps Networks Interactive zapłaci 584 miliony euro za 52,7 proc. udziałów TVN S.A. Przejmie też dług stacji, który wynosi w sumie 840 mln euro.

Formalnie transakcja jest zawiła i odbywa się w ten sposób, że amerykański koncern kupuje poprzez swoją firmę South Bank Media 100 proc. akcji N-Vision, która poprzez Polish Television Holding będzie posiadała 52,7 proc. pakiet akcji TVN.

Jako pierwszy o Scripps, jako o czarnym koniu wyścigu, pisał jedynie "Puls Biznesu". Większość ekspertów obstawiała, że TVN przejmie Bauer, właściciel m.in. RMF FM. Transakcja mogłaby być jednak zakwestionowana przez UOKiK. Scripps nie będzie miał z tym problemu, bo w Polsce ma zaledwie dwa kanały tematyczne.

 - Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy - mówi w komunikacie Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A.

Kenneth W. Lowe, prezes Scripps Networks Interactive, dodaje: Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN.

Kim jest nabywca TVN?

Scripps Networks Interactive specjalizuje się w kanałach lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. W Polsce nie jest specjalnie znany. Jest właścicielem Polsatu Food i Travel Channel.

W USA jest właścicielem telewizyjnych i internetowych platform, takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 milionów odbiorców miesięcznie.

Kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

W spółce TVN doszło też do zmian personalnych.  Adama Pieczyńskiego, członka zarządu TVN ds. programów informacyjnych powołano na redaktora naczelnego "Faktów". Zastąpił na tym stanowisku Kamila Durczoka. CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT >>>