W obu lotach z powodu błędnej informacji o złym kącie natarcia, został aktywowany system zwiększonej charakterystyki manewrowej znany jako MCAS. Jak mówią piloci, błędna aktywacja systemu MCAS może bardziej skomplikować i tak skomplikowane już środowisko pracy - stwierdził Muilenburg.
Od wypadku samolotu linii Lion Air, zespoły naszych najlepszych inżynierów i ekspertów technicznych pracują bez wytchnienia we współpracy z Federalną Administracją Lotnictwa, by ukończyć i wdrożyć aktualizację oprogramowania, która zapewni, że wypadki takie jak te, nigdy więcej się nie powtórzą - dodał szef Boeinga.
W marcu samolot Boeing 737 MAX linii Ethiopian Airlines rozbił się wkrótce po starcie z Addis Abeby. W katastrofie zginęło wszystkich 157 pasażerów. W październiku 2018 samolot linii Lion Air rozbił się na Morzu Jawajskim, zabijając 189 pasażerów wraz z załogą.