Na afiszu, zrealizowanym w stylu japońskich kreskówek dla dzieci, przed Kapitolem stoi czarnoskóry ludzik trzymający palce prawej ręki w znaku zwycięstwa. Nad siedzibą amerykańskiego Kongresu rozbłyskują tęcze. Naiwna wymowa plakatu ma przekonać najmłodszych do zwyczajnych lodów waniliowych w czekoladowej polewie. Jednak jak twierdzą krytycy - reklama lodów "Duet" jest otwarcie rasistowska.

Sam twórca kampanii zaprzecza oskarżeniom o rasizm i twierdzi, że plakat powinien być odbierany jako żart. Inaczej twierdzą internauci z całego świata, którzy pytają: "czy te lody są równie niesmaczne jak promujący je plakat?". Niewzruszony dyrektor agencji reklamowej Wokszod z Jekatrynburga, która przygotowała plakat, odpowiada: "Dla Rosji to nie jest rasizm. To zabawa i właśnie tym jest ten plakat" - mówił Andriej Gujbadulin. "Osobiście lubię Obamę" - dodał.

Reklama

To niejedyna w ostatnim czasie kampania reklamowa w Rosji używająca wizerunku amerykańskiego prezydenta. Zdjęcie uśmiechniętego Baracka Obamy reklamowało już moskiewskie solarium oraz klinikę dentystyczną.