"Różnica między <Wiadomościami> i <Faktami> jest znacząca i to na korzyść programu Jedynki" - pisze w specjalnym komunikacie Aneta Wrona, rzeczniczka TVP. I przytacza wyniki raportu TNS OBOP. Wynika z niego, że w grupie wszystkich widzów "Wiadomości" osiągnęły w listopadzie udziały 35,3 proc., a "Fakty" 27,7 proc.

Reklama

Wczoraj na podstawie danych konkurencyjnego ośrodka - AGB Nielsen Media Research - swoje zwycięstwo odtrąbił z kolei TVN. Wedle niego "Fakty" przyciągnęły w tym miesiącu 30,4 proc. widowni zasiadającej w tym czasie przed telewizorami, a nadawane zaraz po nich "Wiadomości" 30,2 proc widzów.

Kto ma rację? Nie sposób rozsądzić. Badaniami telemetrycznymi, czyli mierzeniem oglądalności zajmują się w Polsce dwa duże, konkurujące ze sobą ośrodki - AGB NMR i TNS OBOP. Ich wyniki często zasadniczo różnią się od siebie. Dane od AGB kupuje zdecydowana większość agencji reklamowych, domów mediowych i stacji telewizyjnych.

Zarówno Polsat jak i TVN korzysta z raportów AGB NMR. Natomiast głównym klientem TNS OBOP jest Telewizja Polska. Każdy z ośrodków rości sobie prawa do bycia najbardziej wiarygodnym.