Do końca roku Stadler i PESA muszą dostarczyć PKP Intercity po 20 takich pociągów, w przeciwnym wypadku przepadną setki milionów złotych unijnego dofinansowania.
Zgoda na eksploatację pociągu to duży sukces polskich konstruktorów - przekonuje Maciej Grześkowiak z PESA Bydgoszcz SA.
Z punktu widzenia PESA Bydgoszcz, polskiej firmy, która po raz pierwszy budowała pojazdy klasy Intercity to jest informacja szczególna, że Urząd Transportu Kolejowego już dopuścił te pojazdy do eksploatacji, dlatego że my na ich produkcję mieliśmy tylko 13 miesięcy - podkreśla Grześkowiak. Dodaje, że kolejne Darty zostaną odebrane od Pesy przez PKP Intercity w przyszłym tygodniu, a do połowy grudnia wszystkie pojazdy powinny już być w Intercity.
Maciej Grześkowiak podkreśla, że to pierwsze polskie pociągi klasy Intercity wymyślone, zaprojektowane i wyprodukowane przez polskich konstruktorów. Dart osiągnął podczas testu na Centralnej Magistrali Kolejowej prędkość 200 km/h.
Komentarze(65)
Pokaż:
wydała 2.4 miliarda na Pendolino bez pendolino(wahadełko bez wahadełka umożliwiającego osiągać wysokie prędkości na łukach), zamiast inwestować w Polski przemysł.
w zamian za to idiota Sławku Nowaku, ten co chciał LNG w Gdańsku "wyładowywać" dostał się do Sejmu, ale skoro dostała się naczelna
świat ciemniaków PO kołchoxnikach.