Nieprawdziwe sformułowanie znalazło się w artykule na temat kanadyjskiej grupy rockowej Rush, który ukazał się w najnowszym numerze "Rolling Stone'a". Przedstawiając sylwetkę wokalisty i basisty zespołu Geddy'ego Lee, autor publikacji Brian Hiatt napisał, że jego rodzice spotkali się w 1941 roku w "polskim obozie pracy", z którego trafili do Auschwitz.

Ambasada polska w Waszyngtonie zaapelowała na Twitterze o korektę tego sformułowania. Hiatt tłumaczył, że chodziło mu jedynie o lokalizację obozów i że jest oczywiste, że sprawcami byli niemieccy naziści.

Ambasada zwróciła wtedy uwagę, że język użyty przez autora jest nieprawdziwy historycznie i powoduje, że czytelnicy mogą pomylić sprawców z ofiarami. "Rolling Stone" przyjął te argumenty. Określenie "polski obóz pracy" zastąpiono sformułowaniem "nazistowski obóz pracy w okupowanej Polsce".

Autor artykułu podziękował polskiej ambasadzie za zwrócenie uwagi na problem.