Najwięcej osób przekonanych o negatywnym wpływie programu jest wśród zwolenników PO – 74 proc. i Nowoczesnej – 62 proc. Wśród wyborców PiS opinie są podzielone: 29 proc. jest przekonanych, że Ucho Prezesa pomaga wizerunkowo rządowi, a 36 proc. – że mu szkodzi.

Niemal analogicznie oceniany jest wpływ Ucha Prezesa na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego – 45 proc. badanych dostrzega wpływ negatywny, tylko 13 proc. – pozytywny. 42 proc. Nie jest w stanie tego określić. Wyborcy PiS ponownie są podzieleni w ocenach: 31 proc. Uważa że kabaret dobrze wpływa na wizerunek Jarosława Kaczyńskiego, 37 proc. – że źle. Zwolennicy PO i Nowoczesnej nie mają wątpliwości: odpowiednio 68 i 37 proc. Jest przekonanych, że Ucho Prezesa prezesowi szkodzi.

Miniserial jest znany przeważającej części dorosłych Polaków, którzy wzięli udział w badaniu (63 proc.), z czego większość (55 proc.) ma do niego stosunek pozytywny, a tylko 12 proc. negatywny. Najwięcej entuzjastów Ucha Prezesa jest wśród sympatyków Platformy Obywatelskiej (84 proc.), partii Kukiz’15 (71 proc.) i Nowoczesnej (69 proc). Ale nie brakuje ich też wśród wyborców PiS - 43 proc. ma do tego kabaretu stosunek pozytywny, a tylko 22 proc. negatywny.

Prawie połowa badanych (47 proc.) nie zgadza się z opinią, że Ucho Prezesa ociepla wizerunek partii rządzącej. Przeciwnego zdania jest 18 proc. O nieocieplaniu przekonanych jest aż 70 proc. zwolenników Platformy i 58 proc. sympatyków Nowoczesnej. Natomiast wyborcy PiS są niezdecydowani: 36 proc. sądzi, że kabaret poprawia wizerunek PiS, a 33 proc., że nie.

Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna dla serwisu ciekaweliczby.pl 5-9 maja 2017 r. Próba ogólnopolska N=1086 osób. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.