Ten raport i zawarte w nim wnioski na pewno zjeży włos na głowie niejednego polskiego internauty, który nie poczuje żadnego związku z jego wynikami.
Fakt pozostaje jednak faktem. Z raportu "Święta w oczach internautów: o marketingu, wydatkach na prezenty i Wigilii" wynika, że wigilijnego karpia polscy internauci najchętniej zjedliby w towarzystwie polskiego premiera Donalda Tuska oraz kontrowersyjnego showmana znanego z TVN - Kuby Wojewódzkiego. Tuż za nimi w świątecznej kolejce do wigilijnego stołu staliby prezydent Lech Wałęsa, piosenkarka Dorota Rabczewska, szerzej znana jako Doda, i profesor Władysław Bartoszewski.
Zdaniem buszujących w sieci Polaków przedświąteczne kampanie marketingowe zaczynają się za wcześnie - aż 80 proc uważa, że choinki ustawiane w witrynach sklepowych czy świąteczne hity George'a Michaela puszczane z głośników już w listopadzie to zły pomysł.
Niemal 90 procent ankietowanych zamierza kupić bożonarodzeniowe prezenty. I mimo kryzysu tylko 8 proc. przeznaczy na to mniejszą sumę niż rok temu. Co więcej - dwóch na dziesięciu internautów zamierza wręcz wydać więcej.
Badanie Omnibus-Online (IMAS International) przeprowadzone zostało przez Internet w dniach 20 - 24 listopada 2008 roku.