Teraz spółkę czeka wybór polskiego szefa, który będzie pracował nad zwiększeniem przychodów serwisu.

Branża jest jednak przekonana, że drugim ważnym zadaniem będzie dbanie o wizerunek spółki w kontekście ochrony danych osobowych i współpracę z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych. GIODO nie raz zgłaszał zastrzeżenia do zasad przetwarzania danych użytkowników przez Facebooka, który posiada w Polsce 8,3 mln aktywnych kont. Ale dopóki serwis nie miał polskiego oddziału, GIODO nie mógł nic zrobić. Tymczasem NK.pl przeżyła już niejedną kontrolę. Teraz GIODO będzie mógł wysłać kontrolerów na ul. Dobrą 56/58 w Warszawie, gdzie mieści Facebook Polska spółka z o.o.

Przedstawiciele serwisu doskonale zdaje sobie sprawę z nowych wyzwań. Już kilka tygodni temu – jak wynika z informacji DGP – rozmawiali z kancelariami i specjalistami od public relations na temat potencjalnej współpracy w tym zakresie.

Na razie biuro Facebooka w Polsce to jednak wyłącznie adres. Artur Małek, autor serwisu branżowego NaFejsie.pl, ujawnił, że pod wskazanym adresem mieści się międzynarodowa kancelaria prawna Magnusson, która reprezentuje Facebooka nad Wisłą. A jako członkowie zarządu polskiej spółki wpisani są Cipora Herman, obecnie VP Finance & Treasurer w Facebooku Inc., oraz Theodore Ullyot, członek zarządu firmy w Wielkiej Brytanii.