Po południu w niedzielę zaczęły się problemy z systemem planowania lotów. Jest to oprogramowanie, które służy do przekazywania informacji na temat pogody, trasy lotu i innych ważnych parametrów.

System najpierw zaczął pracować bardzo wolno, potem się zablokował. Starty niektórych maszyn LOT - u były niemożliwe.

Rzecznik przewoźnika Adrian Kubicki zapewnia, że pasażerowie zostali objęci kompleksową opieką. Została zmieniona rezerwacja, zgodnie z preferencjami. Zapewniono też wyżywienie i nocleg w hotelu. Natomiast pasażerowie opóźnionych rejsów jeszcze wczoraj opuścili lotnisko.

Przez całą noc, kiedy ruch lotniczy w Warszawie się nie odbywa, informatycy pracowali, by przywrócić sprawne działanie sytemu. Od rana samoloty LOT - u odlatują zgodnie z rozkładem.

LOT zapewnia, że wszyscy pasażerowie, którzy wystąpią o odszkodowanie, bądź zwrot kosztów, otrzymają je na podstawie obowiązujących przepisów.

Na razie nie wiadomo, kto stał za atakiem hakerskim. CZYTAJ WIĘCEJ>>>